JÁTÉKRA FEL!

Marton Erzsébet

„[keretmese]A híres Scooby Doo kutyus csapata újra nyomoz.Ti is Scooby társai lehettek és segíthettek leleplezni a hírhedt kacsintós csalót.Lássuk kinek milyen a szimata? A játék megnyitása, nyitánya: Körbe kell ülni a gyerekeknek.A kacsintós csaló kiválasztása.Mindenki kezébe adok egy lapot ,akinek a kártyáján nem Scooby Doo szerepel,hanem valaki felettébb gyanús egyény,ő lesz majd a kacsintó.Meglesik a kártyákat ,ezt is titokban,óvatosan, majd lerakják a földre maguk mögé..Megvan a bűnözőnk,akit le kell buktatni.Scobby doo és csapata készen áll a rejtély felgöngyölítésére? Nézzük meg,hogy tudjuk kiszűrni a csalót! A játék menete, játékszabályok: Kérd meg a játékosokat, hogy üljenek körbe és folyamatosan keressék egymás tekintetét. Felváltva nézzék a játékostársaik szemeit. Az nem baj, ha a játékostársa éppen akkor nem az ő szemébe néz. A kiválasztott játékos feladata az lesz, hogy rákacsintson a többiekre úgy, hogy csak az a játékos vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire a kiválasztott játékos rákacsintott az kiesik a játékból. Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó, akkor azt jeleznie kell, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három játékos sejti, hogy ki a kacsintó, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a kacsintó). A játék lezárása: Ha a kiválasztott játékossal együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a kacsintó nyert. Hiszen már nem lesz három résztvevő, aki gyanakodna. Ha pedig lefülelik, akkor a többiek nyernek. Hajrá! Induljon a nyomozás.Leplezzük le a tettest!A híres Scooby Doo kutyus csapata újra nyomoz.Ti is Scooby társai lehettek és segíthettek leleplezni a hírhedt kacsintós csalót.Lássuk kinek milyen a szimata? A játék megnyitása, nyitánya: Körbe kell ülni a gyerekeknek.A kacsintós csaló kiválasztása.Mindenki kezébe adok egy lapot ,akinek a kártyáján nem Scooby Doo szerepel,hanem valaki felettébb gyanús egyény,ő lesz majd a kacsintó.Meglesik a kártyákat ,ezt is titokban,óvatosan, majd lerakják a földre maguk mögé..Megvan a bűnözőnk,akit le kell buktatni.Scobby doo és csapata készen áll a rejtély felgöngyölítésére? Nézzük meg,hogy tudjuk kiszűrni a csalót! A játék menete, játékszabályok: Kérd meg a játékosokat, hogy üljenek körbe és folyamatosan keressék egymás tekintetét. Felváltva nézzék a játékostársaik szemeit. Az nem baj, ha a játékostársa éppen akkor nem az ő szemébe néz. A kiválasztott játékos feladata az lesz, hogy rákacsintson a többiekre úgy, hogy csak az a játékos vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire a kiválasztott játékos rákacsintott az kiesik a játékból. Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó, akkor azt jeleznie kell, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három játékos sejti, hogy ki a kacsintó, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a kacsintó). A játék lezárása: Ha a kiválasztott játékossal együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a kacsintó nyert. Hiszen már nem lesz három résztvevő, aki gyanakodna. Ha pedig lefülelik, akkor a többiek nyernek. Hajrá! Induljon a nyomozás.Leplezzük le a tettest!”

Marton Erzsébet
Célcsoport: 5-9