JÁTÉKRA FEL!

Martininé Koós Krisztina: Farkas a tanyán

A játék neve, címe: Farkas a tanyán

A játék pedagógiai célja: Figyelem, reagálóképesség, emlékezet,

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Nincs eszkőzhőz kötve.

Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület

A játék megnyitása, nyitánya: Farkas veszélyezteti a tanyán élő állatokat. Nagyon éhes és el akarja kapni az állatok kicsinyeit. DE az állatmamák meg tudják védeni a kicsiket, ha felemelik a kezeiket és hangosa kiabálnak állathangon.

A játék menete, játékszabályok:A gyerekek körben állnak kézfogással. Középen áll a Farkas. A farkas célja a zsákmányszerzés. Aki elé beáll és vicsorít, az úgy tudja megmenteni a kicsinyeit, ha felemeli a két karját, vele a 2 mellette állóét is ( ők a kicsinyei) és hangosan állathangon kiabál. Hogy melyik háziállatot utánozzuk, azt előre mindig megbeszéjük. Ez szabadon változtatható.

A játék lezárása: Addig játszható amíg a gyerekek élvezik. Új farkast választunk

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ha a gyerekek szívesen játszák és szerepcserét kérnek abból már látom hogy sikeres volt-e a felkínált játék. Ha a nap folyamán vagy pár nappal később is ezt a játékot kérik, azt is sikernek tudhatom be.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Több farkas, más mozgás. pl guggolás. Vagy az állatmama kiabál a két szomszédos gyerek leguggol.

A játékvezető speciális feladatai: Fontos, hogy a gyerekek megértsék a szabályt, ezért az elején együtt mozgok a Farkassal és segítem mozdulattal, szóval a játékosokat. Akkor engedem szabadon a játékot, ha meggyőződtem arról, hogy mindenki érti-e a feladatot

Egyéb/megjegyzés: A gyerekeről készült felvételek nem használhatók fel, csak a vizsga részeként itt.

A játékot lejegyezte: Martininé Koós Krisztina