JÁTÉKRA FEL!

Markó Ágota: Pókháló

  1. A játék neve, címe: Pókháló
  2. A játék pedagógiai célja: közösség építése, együttműködés fejlesztése, szabálytudat erősítése, az egymásra figyelés, az együttes játék öröme
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Hívd fel a figyelmet arra, hogy egy esetleges lökdösődésből esés lehet és ez fájdalmas sérülés okozhat a betonon.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+,10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: fehér vagy színes táblakréta
  12. Technikai igény: nem igényel
  13. Az előkészítés feladatai: a játéktér felrajzolása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a játékosok megrajzolhatják a vonalakat a játéktéren
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kérd meg a játékosokat, álljanak egysoros vonalban veled szemben, majd egy a csoport által ismert kiszámolóval válaszd ki, melyik játékos legyen a játékban a légy. A többiek pókok lesznek.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játéktéren kívül állva irányítsd a játékot! Kezdéskor a légy a pókháló közepén helyezkedik el, a pókok pedig a játéktér négy sarkában. A légy célja, hogy kijusson a pókhálóból valamelyik pók helyére, a pókoknak pedig ezt kell megakadályozniuk. A légy a játéktéren belül bármerre repkedhet (szaladhat), míg a pókok csak a pókfonalakon haladhatnak bármely irányba. Egyetlen kikötés van, a légy többé nem mehet vissza a kiindulási pontjára. Ha a légynek sikerül a kelepcéből kiszabadulnia és eljut a szélső mezők valamelyikére, győzött. Ha viszont valamelyik pók megfogja közben a legyet, akkor a pókok nyerték a játszmát.
  18. A játék lezárása: Köszönd meg a résztvevőknek a játékot! Kérdezd meg tőlük, hogy tetszett nekik!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicsérd meg a játékosokat!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék elnevezését megváltoztathatjuk kalózokra és hajótöröttre, cápákra és delfinre vagy macskák és egerekre
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ügyelni a balesetveszélyes helyzetek (lökdösődés) elhárítására
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Markó Ágota