A játék neve, címe: Életmentők
A játék pedagógiai célja: Téri orientáció, figyelem fejlesztése, reflexek, szem-kéz koordináció fejlesztése
A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: Fontos a kellő helyigény, éles tárgyaktól messze legyen, valamint a megfelelő labdahasználat, ne túl kemény és nehéz legyen.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: Labdák és hulahoppkarika – annyi ahányan vannak. (A hulahopp pótolható mással is, pl. újság, szivacslap, szalag, és lehet jelzésértékű. A lényeg, hogy a színekkel megkülönböztethetők legyenek a játékosok.)
Az előkészítés feladatai: Kellékeket előkészítése és elrendezése.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kellékek közös előkészítése
A játék megnyitása, nyitánya: Elszaporodtak a vírusok a világban. Életmentők vagytok – birtokotokban az vírust legyőző gyógyszer, ezt kell majd minél gyorsabban eljuttatni a megfertőződöttekhez, hogy megakadályozzátok a vírus pusztítását és terjedését.
A játék menete, játékszabályok:Az életmentő pirulát (labdát) minél gyorsabban juttasd el a megadott helyre, hogy megmentsd az illető(k) életét és megakadályozd a vírus továbbterjedését! Egész addig kell kapnia a gyógyszert, amíg le nem győzte a vírust. (Amíg azt nem mondom: meggyógyult.) Utasítások: juttasd el a gyógyszert a jobb szomszédodhoz! juttasd el a gyógyszert a bal szomszédodhoz! juttasd el a gyógyszert a szemközti szomszédodhoz! juttasd el a gyógyszert a kék lakásba! juttasd el a gyógyszert a tőled kettővel odébb lakóhoz (ülőhöz/állóhoz)! Lehet játszani egy labdával, és annyi labdával is, ahányan vannak. Lehet ülve és állva. Karikában vagy anélkül.
A játék lezárása: A vírust sikerült legyőznötök, mindenki megmenekült. A küldetést teljesítettétek!
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Kinek nem gurult el egyszer sem a „gyógyszere”? – Ügyes voltál! Ki nem tévesztette el egyszer sem a címzettet? – Ügyes voltál! Ki mentett meg ötnél több beteget? – Szuper!
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Egyik labda (különböző színűek) nem gyógyszer, hanem vírus, így azt minél messzebb kell juttatni a betegtől (ellenkező irányba), mint ami elhangzik. Nehezítés: labdák különböző méretűek és típusúak (pl. pingpong, fit labda, kosár, medicin, tenisz, foci) Nehezítés: lehet növelni a játékosok között a távolságot. Nehezítés: dobás előtt taps vagy földre pattintás, ami a gyógyszer csomagolását jelentheti például. Nehezítés: megállapodás alapján egyik irányba dobni, másikba gurítani, harmadikba pattintani. (pl. jobb dobás, bal gurítás, szembe pattintás) Nem irányokat mondunk, hanem kódokat az irányokra megállapodás szerint (pl. színeket: kék: bal, piros: jobb, sárga: szembe; vagy szófajok gyakorlására: melléknévnél balra, igénél jobbra, főnévnél szemközt dobja a labdát!
A játékvezető speciális feladatai: Észrevenni, ha valamelyik játékos ügyetlenebb, sokszor elakad vagy elgurul nála a labda és biztatni vagy segíteni (pl. mögé/közelébe állni, hogy gyorsan visszaguríthassuk neki az elgurult labdát.) Észrevenni, ha valaki agresszíven kezdi dobálni a labdákat, és figyelmeztetni, hogy neki életet menteni és gyógyítani kell, nem sérülést okozni.
A játékot lejegyezte: Marik Noémi