A játék neve, címe: A vadász és az állatok
A játék pedagógiai célja: Szókincsfejlesztés Együttműködés fejlesztése Koncentráció fejlesztése Szavakat kell villámgyorsan mondani. Aki nem tudja gyorsan kimondani a kártyán lévő szavakat vagy a képek megnevezéseit, azt lepuffantja a vadász. Az nyer, akit a vadász nem lő le, vagyis a leggyorsabban mondja a szavakat. Jutalmul ő lehet a vadász.
A játék jellege: Kommunikációs
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A gyerekeknek helyváltoztatáskor figyelmesnek kell lenniük, hogy ne ütközzenek össze.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 15+ perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: szókártyák, képek állatokról
Technikai igény: fejpánt vagy tapasz, amivel a képeket, szókártyákat a homlokra lehet ragasztani
Az előkészítés feladatai: Szavak, képek kiválasztása, kinyomtatása, kivágása, esetleg fóliázása
Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekekkel megismertetjük a szavakat a játékot megelőző órán
A játék megnyitása, nyitánya: Egy vadász állatokra vadászik. De csak az az állat menekül meg attól, hogy lepuffantsa a vadász, aki minél gyorsabban kimondja a mellette lévő társának a homlokán szereplő állat nevét. Az nyer, akit a vadász nem lő le, vagyis a leggyorsabban mondja a szavakat. Jutalmul ő lehet a vadász.
A játék menete, játékszabályok:A vadász a kör közepére áll. Minden gyerek kap egy szókártyát a homlokára. A vadász becsukja a szemét és tapsol egyet. A gyerekek helyet cserélnek egyik társukkal. Ezután a vadász becsukott szemmel elkezd forogni. Amikor megáll, hirtelen egy párosra mutat és annak a 2 gyereknek minél gyorsabban ki kell mondani a homlokon lévő állat nevét angolul. A gyorsabb bent marad a körben, a lassúbbat lepuffantja a vadász, kiesik. Az a gyerek lesz a győztes, aki a játék végén bent marad. A következő játékban ő lehet a vadász.
A játék lezárása: Aki a játék végén bent marad, az kezdheti az újabb játékot. Ő lehet a vadász.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Én a játék végén arra kértem a gyerekeket, hogy sorolják fel az összes állatnevet, amelyekkel játszottunk.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Hogy ne legyen vita abból, hogy ki legyen az első vadász, azt találtam ki, hogy sorba állnak a gyerekek. Mondok egy témát és ahhoz a témához kapcsolódóan kell egymás után minél gyorsabban egy szót mondani angolul. Aki nem tud mondani, kiesik. Az, aki a végén utolsóként bent marad a játékban az lehet az első vadász. 1.Az első körben csak szavakat kaptak. A vadász bármelyik irányba, amerre akart, fordult egyet, akikre rámutatott, azoknak ki kellett minél gyorsabban ejteni az egymás homlokán található szavakat. Aki gyorsabb volt, bent maradt, a másik gyereket lepuffantotta a vadász. 2 A második körben a leírt szavak magyar jelentését kértem és egy kicsit változtattam a játékon. Arra kértem az új vadászt, hogy mielőtt elkezdene forogni, tapsoljon egyet és csukja be a szemét. A gyerekeknek ez idő alatt helyet kell cserélniük. 2.A harmadik körben a gyerekek képeket kaptak a homlokukra és az állatok kellett megnevezni.
Egyéb/megjegyzés: Amint változtattam a játék menetén, a gyerekek új kártyákat kaptak..
A játékot lejegyezte: Marczis Ildikó