A játék neve, címe: Gurítsd a labdát!
A játék pedagógiai célja: Másság elfogadása, empátia készség fejlesztés
A játék jellege: Egyéb
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a gyerekek figyelmét arra, hogy óvatosan gurítsák a labdát, nehogy a fejüket, orrukat gurítás közben megüssék a padlóban vagy a padban.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: padok, labdák
Az előkészítés feladatai: Reggel a gyerekek érkezése előtt, termet rendeztem, a padokat és a labdákat előkészítettem.
Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A padok elrendezésében kértem a gyerekek segítségét.
A játék megnyitása, nyitánya: Az előző heti foglalkozás felelevenítése: fogyatékkal élő emberek, gyerekek.
Arra gondoltam, hogy most ki is próbáljuk, hogyan is tud labdázni egy gyerek, akinek nincs keze, csak lába. Hogyan tudja a labdát gurítani?
A játék menete, játékszabályok:Párokban üljetek le a szőnyegre. A padok között kell a labdát vezetni., úgy, hogy ne érjetek kézzel hozzá.!Használjátok a fejeteket! Álljatok négykézláb és háromra indulhattok! Óvatosan! Vigyázzatok, hogy ne üssétek be a fejeteket és az orrotokat.
A játék lezárása: Beszéljük meg, hogy kinek milyen érzés volt a játék, milyen nehéz volt.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekek jól érezték magukat, tetszett nekik a játék. Mindenkit megdicsértem egyesével.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot tovább folytathatjuk úgy, hogy egy kézzel öltözködnek a gyerekek.
A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelek a játékosok fizikai biztonságára.
A játékot lejegyezte: Marczinkó Andrea