JÁTÉKRA FEL!

Manherczné Ruppel Györgyi: Hangyaboly

  1. A játék neve, címe: Hangyaboly
  2. A játék pedagógiai célja: Egymás segítése, kontaktba kerülés az osztály különböző tagjaival
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a figyelmet, hogy a „sérült hangyán” úgy segítsenek, hogy valós sérülés ne keletkezzen (ne rángasd, ne lépj rá)
  6. Résztvevők száma: 21-30,30+
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: : alapjáték: labda; továbbfejtesztett rész: filctoll, papírszalag, tűzőgép, megkülönböztető szalag vagy mez
  12. Technikai igény: átlagos fizikai jellemzők
  13. Az előkészítés feladatai: alap: nincs; további: rajzlap, olló tűzőgép, filctoll, mez vagy szalag
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: papírcsíkok vágása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet: a szorgos hangyák gyűjtik az eleséget télire, de a szaladgálás közben egy-egy harmatcsepp (labda) leteríti őket. Ilyenkor önzetlen társai a bolyba viszik (kijelölt terület), hogy mihamarabb felépülhessen.
  17. A játék menete, játékszabályok: Bárki kidobhat bárkit, (harmatcsepp), akit eltalál, hátára fekszik és kezével, lábával kalimpál. 4 – és nem kevesebb – társa megfogja a kezét és a lábát, és a kijelölt helyre viszi (boly). Aki sérültet szállít, azt nem lehet kidobni.
  18. A játék lezárása: Szinte végtelenségig játszható. A „felszáradt a pára, és nincs több csepp”, vagyis letelt az idő, befejezzük.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: : A végén megbeszéljük, mi volt érdekes, jó vagy rossz, legközelebb mire figyeljünk.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: a, Van, aki nem szívesen cipeli a többieket, inkább csak kidobná őket. Ebben az esetben: a hangyakirálynő (játékvezető) megjutalmazza a segítőket a bolyban. Papírszalag a csuklóra, egy „csepp” jutalom a szalagra – pötty a filctollal. Értékelés: Ki gyűjtötte a legtöbbet? Legközelebb ők választhatnak játékot a torna óra végén. b, Vannak gyerekek, akiket nem szívesen cipelnek a többiek, esetleg egyébként is perifériára szorultak. Rájuk szalagot, színes trikót adunk, értük 2 „csepp” jutalom jár. Ügyelünk, hogy ne tűnjön ki a választásunk oka! (2 kevésbé népszerű mellé egy népszerű gyereket választunk.)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Előkészíteni az esetleges kellékeket.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Manherczné Ruppel Györgyi