JÁTÉKRA FEL!

Málnai Krisztina: Plüsselkapó

  1. A játék neve, címe: Plüsselkapó
  2. A játék pedagógiai célja: figyelemfejlesztés, szociális kompetenciák fejlesztése, szókincs elmélyítése, gyakorlása
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Amennyiben nincs elég tér pl. a tanterem hátsó részében, akkor a padokat oldalra kell húzni, táskákat félre kell tenni, nehogy megbotoljanak. Egyébként különleges intézkedésre nincs szükség.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+,10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: színes karszalagok,plüssmaci, kötél(pl. ugrókötél) (más szókincs gyakorlásánál pl állatos fejdísz, gyümölcsös matrica, ……)
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: kellékek és a helyszín előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Számolással(one, two, one, two) két csoportra asztom a tanulókat. Amennyiben páratlanul vannak egy fő a segítőm lesz. Megmutatom hová álljanak az egyes és hová a kettes számot kapó játékosok. Dalolás közben minden gyermek csuklójára kötök egy színes szalagot.( az adott témakör dalaiból válogatva itt pl. színek) Kerettörténet: Két állatmentő csoport felsorakozott. Az állatmentőknek a parancsnok általadott utasításokat kell végrehejtaniuk. Amikor riasztás van, hogy egy medve bajban van, a parancsnok egy színt fog mondani. Annak az állatmentőnek kell megmentenie a macit aki, azt a színt a csuklósán viseli. Amelyik csapat tagja a gyorsabb az kap egy pontot.
  17. A játék menete, játékszabályok: A plüsselkapó játék angol nyelvórán való alkalmazása szaktanári szemmel A játékosok két csapatban egy-egy kötéllel kijelölt vonal mögött helyezkednek el. A játéktér közepén egy plüssállatot helyezünk el.Minden játékos kap a csuklójára egy színes karszalagot. A játékosoknak utasításokat kell végrehajtaniuk(ülj le, állj fel, ugrálj, dobbants, tapsolj, szaladj,………szókincsnek megfelelően bővül!) Amikor nem utasítás hangzik el, hanem egy szín , akkor, az azt a színt viselő játékos léphet a játéktér közepébe és emelheti fel a plüssállatot. Nehezítés: – a kötél átlépése nélkül kell megszerezni a plüssállatot – amennyiben az ellenfél játékosa hozzád ér elvesz a pontot – két színt mondok – a szivárvány szó elhangzásakor mindenki szaladhat (Kicsiknél nem alkalmazom, mert balesetveszélyes)
  18. A játék lezárása: A játékot nagyon nehéz abbahagyni:) Figyelve a pontok alakulását, jelzem, hogy még 5(4,3,2,1,) pont megszerzésére van lehetőség, majd lezárom a járékot. Közösen megszámoljuk a pontokat és mindkét csapatot megtapsoljuk. (majd megígérem, hogy egy másik alkalommal játszatnak egy visszavágót)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Jó munkájáért minden derék állatmentő vehet egy szem kekszet a dobozból. Idézzék fel, hogy melyik volt a játék legviccesebb pillanata.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Elsősorban angol szaktanárként gondolkozva különböző szókincstémákra gondolok. Esetleg lehet középre több gyümölcsöt helyezni(műagyag játék gyümölcsök) és az adott szín elhangzásakor, egy bizonyos, szintén elhangzó gyümölcsöt kell megszerezni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szerintem fontos, hogy ne forduljon olyan elő, hogy az egyik csapat túl sok ponttal verje a másikat. Esélyt kell adni a hátrányban lévő csapatnak a felzárkózásra (ilyenkor jobban meggondolom milyen színt mondjak) A játék végén fontos mindkét csapatot egyformán jutalmazni, megdicsérni.
  22. Egyéb/megjegyzés: Köszönöm a tartalmas továbbképzést. Angol nyelvi szaktanárként az órákon való megvalósítást tűztem ki célul.  Az eddig kipróbált játékokat nagyon szívesen alkalmazom, és a gyerekek is szeretik, élvezik.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Málnai Krisztina