JÁTÉKRA FEL!

Mákosné Kiss Bernadett: Flúgos pingvin nép

  1. A játék neve, címe: Flúgos pingvin nép
  2. A játék pedagógiai célja: A játék élményéért, öröméért játszunk, következmény és versenyhelyzet nélkül. Észrevétlenül gyakorolják a jobb és bal irányt. Téri tájékozódó képesség és állóképesség fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Helyváltoztatáskor figyeljenek egymásra. Kihangsúlyozom , hogy senki nem esik ki a játékból. Asztalok, székek elpakolása, hogy körben el tudjunk helyezkedni.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Pingvin simli.
  12. Technikai igény: CD lejátszó az előkészületnél.
  13. Az előkészítés feladatai: Pingvin fejdísz elkészítése együtt a gyerekekkel. A csoportszobában félre húzni az asztalokat székeket, hogy középen elférjünk.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A félig elkészített fejdíszt befejezik a gyerekek, már csak ragasztaniuk kell mert előtte kivágtam a részeket és a gumit is felraktam a simlire. Felpróbálták. Segítenek a székek, asztalok elhúzásában. Majd Kovácsovics Fruzsina Pingvintánc című dalának hallgatása, éneklése, táncolása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom mi a játék neve Flúgos pingvin nép. Álljunk körbe! Ebben a játékban egy rövid dalt fogunk énekelni: Fenn a dombon él, egy flúgos pingvin nép. Boldogan henyél, ha éppen nincs veszély. Gyakoroltatom a gyerekekkel 2-3-szor.
  17. A játék menete, játékszabályok: Elmondom a gyerekeknek, hogy utasításokat fogok adni ebben a játékban mikor elénekeltük a dalt: "Pingvinek figyelem! Jobbra nézz, balra nézz!" A játszók kérdezzék: "Jegesmedve?" Én mondom, hogy van vagy nincs. Ha van akkor helyett kell cserélni valakivel a körben pingvinjárással. Ha nincs, akkor folytatni a dalt feladattal kiegészítve.
  18. A játék lezárása: A játék végét én határozom meg, figyelembe véve a gyerekek figyelmének tartósságát, fáradékonyságukat.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a gyerekeket különösen azokat akik a legfigyelmesebbek, legügyesebbek voltak. Megkérdezem: Melyik mozdulat tetszett nektek a legjobban?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Különböző mozdulatok beiktatása: Tapsolás, lábdobbantás, guggolás. gyorsabb tempó alkalmazása stb.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat fokozatosan ismertetem, az utasításokat először kipróbáljuk, majd ha már mindenki számára érthető, hogy mit kell tenni akkor rátérhetünk a következőre. Folyamatosan figyelnem kell a játékosok fizikai és lelki biztonságát is.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagy örömmel vettek részt az előkészületekben majd a játékban is. Többször kérték az ismétlést.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Mákosné Kiss Bernadett, (makosnedetti@gmail.com)