JÁTÉKRA FEL!

Majoros Márta: Emlékező erdő

  1. A játék neve, címe: Emlékező erdő
  2. A játék pedagógiai célja: Emlékezőképesség és együttműködés fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem kell különös biztonsági intézkedés. A terem hátulját vagy első részét szabaddá tesszük, hogy elférjünk a játékhoz.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Minden tanuló részéről egy darab személyes tárgy
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A gyerekeknek elmagyarázom, hogy miről fog szólni a játék és az ehhez szükséges tárgyat előkerestetem és kikészíttetem a padjukra. (vagy felmutatják, mint a fényképen is látható)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Minden résztvevő elő kell, hogy keresse a személyes tárgyát, amit a játékba behoz.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kerettörténet elmesélése: Képzeljétek el gyerekek, hogy most egy olyan kirándulásra megyünk, ahol a tárgyak nagyon könnyen összekeverednek. A hátizsákba anya és te már mindent bekészítettetek a túrára, de mikor az erdőhöz érünk valami tündér varázslata nyomán könnyen összekeveredtek a dolgok. Nagyon kell figyelnünk, hogy honnan kitől érkezik hozzánk egy-egy tárgy, mert amikor kiérünk az erdőből, vissza kell adnunk a társunknak a tulajdonát.
  17. A játék menete, játékszabályok: 1.A helyünkön ülve válasszunk egy éppen nálunk lévő személyes tárgyat. Lehet ez hajcsat, tolltartó, vonalzó, kedvenc faragó, vagy akár egy napszemüveg, telefontok….bármi ami a tiéd. 2. Ha megtaláltad a tárgyadat amivel kirándulni jössz, kérlek mutasd fel. 3. Gyertek ki és álljunk körbe. !. Kerettörténet elmesélése. 5. Amikor azt mondom indulunk, körbe-körbe keresztül kasul kell járkálnunk, s amikor szólok, hogy megérkeztünk, megállsz és az éppen melletted álló társadnak átnyújtod a nálad lévő tárgyat, úgy, hogy a következőt mondod: (először saját névvel, aztán mivel cserélnek tárgyat, már a következő körben a társa nevével) "Ez a Nóri tolla, ez a Zsuzsi vonalzója, ez a Lehel tokja, ez a Virág csatja stb". 6. Az első csere után újra indulunk és addig megyünk, míg újra nem mondom : megérkeztünk. Ekkor újabb tárgy csere történik, de most már annak a gyereknek a nevében adjuk tovább a játékot, akitől kaptuk. 7. kedvünk szerint 6-7 csere lehetséges, majd végleg kijutottunk az erdőből, s ekkor újra kört alkotunk, megnézzük kinél kinek a tárgya van. Ha helyes, akkor a tárgy visszavándorol a gazdájához. Ha helytelen: a. zálogot ad, aki nem jól emlékezett, b. megkérdezzük ki emlékszik, kié lehet a tárgy.
  18. A játék lezárása: A játék lezárásaként megnézzük hány dolog került a gazdájához és hány nem.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindazok akik jól tudták, kinek a tárgya van náluk a helyükre ülnek.Megdicsérjük őket, Akik nem emlékeztek, azoknak kiváltjuk a zálogát. (ha nincs zálogkiváltós, akkor mindenki a helyére ül, s megköszönöm az aktív részt vételt)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehetséges két tárgyat is vinni magunkkal az emlékező erdőbe, ha kicsit nagyobb gyerekekkel játszunk. Így nehezíthetünk a feladaton, s a nagyobbaknak ez kihívást is jelenthet.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Elmondani a kerettörténetet, hogy érdeklődést keltsen és ügyelni arra, hogy zökkenőmentesen menjen a játék. Figyelni kell, hogy ne mindig a saját tárgyukat akarják visszacserélni!
  22. Egyéb/megjegyzés: Ez a játék alsós korosztállyal játszható leginkább. A minimum fő: 8 tanuló (különben túl könnyű lesz emlékezni, s akkor a játék elveszti értékét)
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Majoros Márta