JÁTÉKRA FEL!

Majoros Éva: Számvadász

  1. A játék neve, címe: Számvadász
  2. A játék pedagógiai célja: – Vizuális részképességek javítása: látásérzékelés és észlelés fejlesztése – Akusztikus részképességek fejlesztése: hallásészlelés és érzékelés fejlesztése, hallási figyelem – Figyelem: tartósság, intenzitás, akaratlagos, megfigyelőképesség – Emlékezet: vizuális és verbális területen – Matematikai készségek fejlesztése: globális mennyiség felismerés
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Terem esetén az asztal és a székek mögötti futáshoz szükséges hely biztosítása.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 7 db korongképes dominó (0, 1, 2, 3, 4, 5, 6 korongképen), asztal, székek
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A szükséges dominók kiválogatása. Asztal, szék elrendezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A dominók megszerzése a játékhoz: A gyerekek 1-1 számolós találós kérdés kitalálása után elnyerik a dominójukat.Pl.: – Mennyi ujjad van egy kezeden? – Hány lába van a macskának?
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A mai alkalommal ismét a Számországába utazunk egy vadász segítségével. A vadásznak az a feladata, hogy minél gyorsabban elfogjon egy elkóborolt számot, mert így átváltozhat ő is számmá. Nektek az a feladatotok, hogy ebben megakadályozzátok. Ha a számotokra vadászik, gyorsan mondjatok helyette egy másik kiosztott számot. Így tudtok megmenekülni attól, hogy átváltoztasson benneteket vadásszá és ő legyen a szám. Az lesz a próba győztese, akit nem tud átváltoztatni a vadász és megőrzi a számos dominóját.
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden gyerek az asztal mellett ül körben, előtte az asztalon egy – egy dominó lesz. Nem takarhatják el ezeket a kezükkel a játék során ( kezek a dominó mellett/ asztal alatt). A vadász ( a játék bemutatásakor a játékvezető), a legtávolabbi helyen lévő számot mondja és próbálja ezt elfogni . A legtávolabbi dominó tulajdonosa erre gyorsan egy másik kiosztott számot kell, hogy mondjon helyette, így a vadász azt próbálja elfogni. A számok minél gyorsabban kell, hogy váltakozzanak, ellenkező esetben sikerül elfognia a vadásznak a számot, így szerepcsere következik. Szerepcsere után a játékvezető határozza meg, hogy melyik számmal kezdődjön a játék.
  18. A játék lezárása: Nehéz feladat várt ma a számokra, mert nagyon gyors vadászok érkeztek hozzájuk. Csak egy gyermeknek sikerül ma kiállni ezt a próbát a vadászok ellen. Gratulálunk Neki közösen. Ő választhatja ki a foglalkozás végére a közös játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A többi gyermek értékelésének szempontjai: LEG, LEG…(5 fő volt, mert a foglalkozásra 6 gyermek jött, a többiek betegek voltak). Minden gyermek végig játszotta a játékot, így a csoporttól közös jutalmat kapott a következő szempontok szerint: – aki a legpontosabban betartotta a szabályt ( a játék alatt egyszer sem takarta el a dominót)- tűzijátéktapsot kapott társaitól – legaktívabb -körtapsot kapott – leggyorsabb- közös dobogás – legfigyelmesebb- hullámzás – legvidámabb- taps
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Változatok a bemutatott dominó helyett: új csoport esetén óvodai jelekkel, állatfigurákkal, gyümölcsdominóval, zöldséges képekkel, számképekkel, ujjképes kártyákkal, közlekedési eszközös kártyával, foglalkozásos kártyával, angol/ német /stb. számkártyákkal, a betűk hívóképeivel. Nehezítés: A szemléltető játékok/képek az első két vadász játéka során lehetnek a gyermek előtt, utána emlékezetből játszunk a szavakkal, és a gyermek vállának megérintése esetén helycsere.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Egy-egy új vadász indulásához a legtávolabbi gyermek számának meghatározása. Néha egy -egy gyermek a kezével próbálja megóvni a dominóját, őt figyelmeztetni kell, hogy ne takarja el társai elől a számot.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Majoros Éva