JÁTÉKRA FEL!

Majorné Máté Gabriella: Plüsselkapó

  1. A játék neve, címe: Plüsselkapó
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés, egymásra hangolódás, figyelem fejlesztése, gyors reagálás.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A székek és asztalok olyan elrendezése, hogy helyváltoztatásnál ne okozzon gondot.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Plüssjáték, fémpénz
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Terem berendezése, eszköz beszerzése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Aki szeretne egy új játékot játszani ezzel a kismackóval,és pénzzel, jöjjön közénk! Segítenek a terem átrendezésében.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Motiválás: Egy új játékot játszunk, aminek egyik szereplője ez a kedves plüssjáték lesz. Ehhez jó és gyors megfigyelőképességű résztvevőket kérek.
  17. A játék menete, játékszabályok: Ha elhelyezkedett a két csapat az asztalok mellett, bemutatom a pénzérme fej és írás részét. Az a tapasztalat, hogy nem mindenkinél evidens a fogalom. Ha már fogják egymás kezét a pad alatt, a két kezdő játékos gyors reagálására lesz szükség, amikor a játékvezető leteszi a pénzt az asztalra, hogy a „fej”láttára megszorítsák a játékosok egymás kezét, így jelt adva az utolsónak, aki elkapja a plüssjátékot. Ez a játékos és csapat volt a gyorsabb. Ekkor az utolsó játékos előre ül, a többiek is egy hellyel előbbre kerülnek. Addig megy a játék, amíg valamelyik csapat minden tagja eredeti helyére ül vissza. A pénzt minden esetben csak a két első játékos nézheti, a többiek csak a kézszorításra reagálhatnak. Ha tévesen indult a jel, leáll a játék.
  18. A játék lezárása: Összegezzük a tapasztalatokat. Szóbeli dicséret az együttműködésért, szabályok betartásáért.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Amelyik csapat tagjai előbb helyet cserélnek, ők a győztesek. A sikerélmény maga a jutalom. Ha tévesen indult a jeladás, nagyobb odafigyelést, fegyelmezett részvételt kérek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Különböző plüssfigurák, egy nem versenyző gyerek is teheti a pénzt, segít a szabály betartatásában. Esetleg a játékosok behunyt szemmel játszanak, hogy ne vegyék észre a jeladást.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni a szabály betartására.
  22. Egyéb/megjegyzés: A kiírásban a képzésen látott játék is választható volt, ezért ezt játszottuk, ami nekem és a játékosoknak is új volt. Szívesen játszották, bár csak a csoport fele, tehát az önkéntesség elve is érvényesült. Mivel hetente csak péntek délután vagyok a csoporttal, igyekszem tartalmasan eltölteni az időt könyvtáros létemre. Sok az "egyéniség" köztük és a rivalizálás, ezzel a játékkal figyelniük kell egymásra és együttműködni. Több hibás indítás is előfordult. A képeken azonban látható a vidám és oldott hangulat. Köszönöm a lehetőséget! Egy kolléganőm készítette a képeket és a videót, amit továbbítok, remélem, nem keveredik el.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Majorné Máté Gabriella