JÁTÉKRA FEL!

Majorné Aranyos Ildikó: Ismerkedés, kő- papír- ollóval!

 

  • A játék neve, címe: Ismerkedés, kő- papír- ollóval!
  • A játék pedagógiai célja: 1. osztályos gyerekek számára egymás nevének elmélyítése. Ritmusérzék fejlesztése.Illedelmes bemutatkozás megismertetése. A kő- papír- olló játék segítségével, a gyors észjárás fejlesztése.
  • A játék jellege: Ismerkedős
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Tanteremben játszás esetén, a szabad tér biztosítása (padösszehúzás).
  • Résztvevők száma: 21-30
  • Résztvevők életkora: 7+
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Kellékigény:
  • Technikai igény:
  • Az előkészítés feladatai: A tanteremben 1 pad előrébb húzása.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: A kő- papír- olló- játék ismertetése, valakinek csak felfrissíteni kell a tudását.
  • A játék megnyitása, nyitánya: Ki szeretne játszani? – kérdéssel invitálom a gyerekeket, a terem játszó, szőnyeges részére. Vándorlásra hívlak benneteket, Meseországba. Vándorlegények-leányok leszünk egy kis időre.Meseországban nagyon sok ismerős és ismeretlen gyerekkel találkozunk.Találkozáskor bemutatkozunk egymásnak, játszunk egyet, majd folytatjuk utunkat. Cél, hogy minél több gyereknek megjegyezd a nevét!
  • A játék menete, játékszabályok: Egy nagy köralakítás. Mondóka tanulás: 1-2-3, te leszel a párom! Szabályismertetés: 2 körben( külső- belső), ellentétes irányban, ütemesen haladunk a mondóka szövegére. Közben összecsapjuk tenyerünket a mellettünk elhaladóval.(pacsizunk) Ha vége a mondókának szembefordulunk egymással (külső-belső kör). Egymás szemébe nézünk,kézfogással kísérve, érthetően bemutatkozunk(előbb a lányok – lány-fiú pár esetén). Lejátszunk egymással egy kő-papír- olló játékot. Majd kezdjük a mondókát és tovább haladva keressük a következő játékpartnerünket. Segítek kialakítani a 2 kört. Menetirány megbeszélése. Ütemtartásra felhívom a figyelmet!
  • A játék lezárása: Utunk végére értünk! Ki tudja megnevezni a legtöbb gyereket az osztályban?(vándortársait)
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Tapssal jutalmazzuk a legtöbb felismerést.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már jól ismerik névről egymást,elmarad a bemutatkozás. Számolja a győzelmét pontokkal, a kő-papír-olló játékban. Cél:Ki éri el a legtöbb pontot a játékban?
  • A játékvezető speciális feladatai: Figyelni a mondókázás alatt a ritmustartásra. Továbbindulásnál az egyszerre kezdés indítása. Szembeforduláskor, mindig legyen párja mindenkinek.
  • Egyéb/megjegyzés: Kedves Szervezők! Nyár végén befejeztem az utolsó leckét.De gyerekanyag hiányában nem tudtam megcsinálni a vizsgaanyagot. Elsős osztályban napközizek, kellett ez a 2 hét az összerázódásunkhoz. Köszönöm türelmüket, biztatásukat.Köszönöm e lehetőséget. További jó munkát kívánok mindenkinek! A foglalkozásról a fotókat az info@jatekrafel.hu-ra küldöm most.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó:
  • A Játékot lejegyezte: Majorné Aranyos Ildikó