JÁTÉKRA FEL!

Majlinger-Tóth Szandra: Ejtőernyős játék

A játék neve, címe: Ejtőernyős játék

A játék pedagógiai célja: A játék pedagógiai célja a gyermekek vizuális emlékezetének, auditiv emlékezetének fejlesztése, valamint a kooperáció erősitése a csoport tagjai között.

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A játék baleseti kockázata alacsony, mivel a játékban résztvevók állnak. Annak aki kilép a körből, hogy el tudjunk rejteni egy gyermeket felhivom a figyelmét hogy ne fusson, hanem sétáljon. A többi résztvevővel pedig megbeszéljük, hogy az ejtőernyő vagy a pokróc fel le mozgatása közben figyeljenek egymásra, ne rángassák.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 15+ perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: ejtőernyő vagy pokróc

Az előkészítés feladatai: A játék előkészitésében a gyerekek is tudnak segíteni abban, hogy a pokrócot kiterítik a földre.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékhoz szükséges eszközt egy figyelem felkeltő, pl egy bőröndbe helyezem ki a terem vagy a terep közepére, ezzel a kíváncsiságukra alapozva odavonzom őket.

A játék megnyitása, nyitánya: A játékosokat arra invitálom, hogy lenne e kedvük velem egy nagy kalandban részt venni, egy repülős ejtőernyős ugráshoz. Akik részt vennének benne, azokkal közösen kibontjuk a bőröndöt és elővesszük az ernyőt, vagy ennek hiányában egy pokrócot. Akik nem szeretnének játszani, azokat megkérjük, hogy szurkoljanak és bátorítsák a többieket. A takarót vagy ernyőt két kézzel mindannyian megfogjuk, és utánozzuk a fenti körülményeket. Elmondom a gyerekeknek, hogy amilyen szél fúj, úgy kell majd mozgatnunk az ernyőt. A következő vezényszavak lehetnek, szellő, szél, szélvihar. A nagyon lágy könnyed fel le mozgástól, az erős mozgatásig érzékeltetem a külömbséget. Ha ideálisak az időjárási viszonyok, kezdődhet az ugrás.A játék ezen szakasza a gyerekek érdeklödését figyelembe véve alakítható. lehet hosszabb, rövidebb.

A játék menete, játékszabályok:Egy önként jelentkező gyermeket megkérünk, hogy menjen ki a teremből a dadus nénivel. Ő lesz az akinek ki kell találni hogy ki az akit elvesztettünk. A többiek pedig aik ejtőernyőznek fel le mozgatják a pokrócot, majd leguggolnak és elrejtik egy társukat. Úgy kell a pokrócot leteríteni hogy aki alatta van ne látszódjon. Közben egy mondókát mondunk közösen: Ejtőernyővel szálltunk, repültünk, egyszer csak földet értünk. Gyere xy, mondd meg nekünk, ki az akit elvesztettünk. A gyermeknek aki belép a terembe meg kell figyelnie ki az aki nincs a körben. Ha nem boldogul, segíthet neki az aki elrejtőzött, hogy annyit mond: Segítség, betakart az ejtőernyő! Hang alapján már biztosan felismeri. Meg kell mondani a nevét, majd bekukucskálni az ernyő alá, és közösen felemelni.

A játék lezárása: Ha már mindenki sorra került aki szeretett volna és a figyelem lankad, arra bíztatom a gyerekeket, hogy közösen hajtsuk össze az ernyőt és tegyük el a bőröndbe. A repülővel haza repülünk.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekeket megkérdezem mi tetszett a játékban a legjobban, melyik szerepben volt jobb lenni, nem féltek e a magasban, stb… A a játék során folyamatos az értékelés a dícséret, ezt utólag nem alkalmazom.

A játékvezető speciális feladatai: Figyelembe venni azt, hogy ha van olyan gyermek aki a játékban való átszellemülés miatt azt mondja fél a magasban, nem eröltetni a részvételt, vagy ha valaki esetleg rosszul érzi magát szűk, zárt helyen pl az ernyő vagy pokróc alatt lehetőséget adni a kilépésre.

A játékot lejegyezte: Majlinger-Tóth Szandra