JÁTÉKRA FEL!

Magyarosné Mencző Anita: Tengerész / mocorgó abc

  1. A játék neve, címe: Tengerész / mocorgó abc
  2. A játék pedagógiai célja: Kommunikációs képesség fejlesztése, közösség építés, magyar abc analizáló és szintetizáló képességének fejlesztése, sorba rendezési képesség fejlesztése,
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: :Felhívni a játékosok figyelmét, arra mikor a helyüket keresik, figyeljenek egymásra, ne lökdösődjenek, hangoskodjanak.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: ABC betűinek betűkártyái
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín elrendezése a biztonságos tér kialakítása. ABC betűiből betűkártyákat elkészíteni. A kártyákat a kör közepére fejjel lefelé letenni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: gyerekek is letehetik elszórva a kártyákat a földre
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Hatalmas vihar volt a tengeren. A tenger hullámai felkorbácsolódtak és felkavarták a homokos partot, előkerültek iránykártyák. Az iránykártyák a kapitányok helyét jelzik a fedélzeten
  17. A játék menete, játékszabályok: Mindenki egy – egy kapitány, egy – egy iránykártyát kell felvennie a földről, amit a tenger hullámai sodortak elő. A hajó fedélzetén minden kapitánynak megvan a maga helye, ahhoz, hogy a hajó akadályok nélkül elindulhasson felfedező útjára mindenkinek meg kell találnia a helyét. Nézzétek meg mit láttok az irány kártyákon. („betűket”) Vajon, hogyan tudjátok megtalálni a helyeteket a fedélzeten? Azt első kapitány helye egy kijelölt hely onnan kell egymás mellett megtalálnia mindenkinek a helyét (játéktértől függően vagy kör vagy sor kialakítása. (Mi kör kialakítással játszottuk)
  18. A játék lezárása: Az elkészült ABC felolvasása, ellenőrzés minden „betű” kapitány a helyére került e. Ha igen akkor indulhat a hajó a felfedezésre
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A helyes ABC megalkotás után szóbeli dicséret, eseteleges tanács mit lehetne máskor jobban csinálni, mire kellene jobban odafigyelni
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Csak magánhangzókkal játszani, Sor kialakítása után ebben az esetben a hosszú és rövid magánhangzók kiemelése kör közepére lépése, majd párok alkotásával magánhangzó kormánykerék játszása (mely során a rövid mgh jobbra a hosszú mgh balra dől, míg az összes mgh hangosan felolvasásra került.) Csak mássalhangzókkal játszani, a helyes abc sorrend kialakítása után egyjegyű, kétjegyű vagy háromjegyű betűk kiemelése magasba tartása, mint győzelmi zászló. (kevesebb játékos esetén kevesebb a játékba bekerülő msh, így lehet fokozni a játékot, hogy a megfelelő haladási irány a kétjegyű mássalhangzókkal kezdődő szavak fogják megadni. stb A kapott iránykártyának megfelelően célirányosan szavak képzése, vagy mondatok alkotása.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni a hangerőre, megfelelő magatartásra. Arra, hogy a résztvevők figyeljenek egymásra és ezáltal a feladat végrehajtására
  22. Egyéb/megjegyzés: Az ABC betűkártyák elkészítésébe a résztvevőket is be lehet vonni, de ez külön, hosszabb időt igényel. A lejátszott játékot, egyből tovább is tudtuk fejleszteni, a gyerekek nagyon élvezték. A játékot átvittük a matematika tanórára is csak számokkal számsorozatok alkotására.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Magyarosné Mencző Anita