JÁTÉKRA FEL!

Magyar Szabina: Keress barátot!

  1. A játék neve, címe: Keress barátot!
  2. A játék pedagógiai célja: mozgáskoordináció fejlesztés,kommunikáció, figyelem koncentráció, gurulóátfordulás, érzelmi fejlesztés
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Magas
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelem, megfelelő terület, eszközök.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: szivacsszőnyeg
  12. Technikai igény: létszám
  13. Az előkészítés feladatai: terület biztosítása, játék ismertetése…
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Szőnyegek kihelyezése. Árva kiszámolása mondókával.
  16. A játék megnyitása, nyitánya:
  17. A játék menete, játékszabályok: Képzeljétek, van köztünk egy árva, akinek nincs barátja, de mindannyiunknak szüksége van társra. Az árva itt fog állni, a többiek a „szoba”másik felén egymás mellett egy sorban. AZ ÁRVA azt mondja: 1-3 ig mondj egy számot, mennyire kedvelsz engem? Ezt minden gyermekkel megismétli, a gyerekeknek annyit kell bukfencezni az árva felé, amilyen számot mond. Aki a legközelebb kerül az árvához, az lesz a társa, barátja. Ők párban futhatnak szökdelhetnek kezet fogva a többieket megkerülve. A többiek új árvát választanak, addig folytatódik a játék, amíg mindenkinek lesz párja. Az összes pár „kocsizik”/egymás kezét fogva, egymással szemben körbe szökdelnek oldalazva, közben lehet énekelni…..
  18. A játék lezárása: Dicséret! Kívánt játék, relaxáció—hanyatt fekvésben, csukott szemmel mély lélegzet, simogatok mindenkit.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: „Nagyon ügyesen, szépen hajtotta végre a bukfencet mindenki, s mindenkinek lett barátja.” Jutalmazás: mindenkit megsimogatok, s egymás arcát is megsimogatják a végén. Azt játszuk, amit ők szeretnének…
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Más mozgásformával eljutni az árvához…..
  21. A játékvezető speciális feladatai: Egyéni segítségnyújtás a bukfencnél, vigyázva a balesetveszélyre, szabályos végrehajtásra.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Magyar Szabina