JÁTÉKRA FEL!

Mágnuszné Horváth Márta: Rajzold és találd ki!

  1. A játék neve, címe: Rajzold és találd ki!
  2. A játék pedagógiai célja: -rajzkészség fejlesztése -fantázia fejlesztése -kézügyesség fejlesztése -gondolkodás fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincs
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: rajzlap, ceruza, színes
  12. Technikai igény: asztal, szék
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín elrendezése, hogy U alakban ülve külön padokon tudjanak rajzolni,vagy padok elválasztása A kártyák kinyomtatása Résztvevők számára lap, ceruza, színes biztosítása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtti foglalkozáson a résztvevők készíthetnek maguknak névtáblát. Az olvashatóság fontos szempont.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt minden résztvevő bemutatkozik. A játékszabályok elmondása.
  17. A játék menete, játékszabályok: 16. A játék menete, játékszabályok: Az U alakban elrendezett padokban helyet foglalnak a résztvevők, előttük papír ceruza. A játékvezető mindenki által jól látható helyen áll. A játékvezető az előtte kiterített lefelé fordított képekből húz egyet úgy, hogy a résztvevők ne láthassák. • A játékvezető megpróbálja körülírni a képen látható dolgot alakzatokkal ,vonalakkal. Pl. Rajzolj egy kört. • A résztvevők lerajzolják a kört. • A kör tetejére rajzolj két álló ovális formát. stb. • A rajzolás közben ki kell találni , mi áll a lapon, amit a játékvezető húzott. • Aki leghamarabb kitalálja, az nyer.
  18. A játék lezárása: A játék addig tart, amig valaki ki nem találja a képet. Ha senki sem találja ki, akkor lehet segítséget kérni barchoba jelleggel. Pl. Ez egy tárgy? A játékvezető csak igennel, nemmel válaszolhat.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játékosok megdicsérése, a részvétel megköszönése,megkérdezni a játékosokat, hogyan érezték magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A rajzok befejezése , a rajzhoz illő háttér alkotása, kiszínezése. (Pl. oroszlánnak szavanna háttér.)
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok pontos betartása.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nincs
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Mágnuszné Horváth Márta