JÁTÉKRA FEL!

Magda Barbara: Emlékezz és ülj tovább!

A játék neve, címe: Emlékezz és ülj tovább!

A játék pedagógiai célja: Emlékek felidézése, koncentráció fejlesztése.

A játék jellege: Bizalmi

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A felesleges tárgyak biztonságos elhelyezése a háttérben.

Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő, 21-30 fő,

Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: A játékban felhasznált állítások sora.

Technikai igény: Strapabíró székek, melyek több játékost is elbírnak.

Az előkészítés feladatai: Felesleges tárgyak elhelyezése a háttérbe, megfelelő mennyiségű széket körbe rakni.

Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A helyszín berendezésébe bevonhatók.

A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok leülnek a székekre. Kerettörténet: Az osztályfőnökötök nagyon szomorú, hogy véget ért az együtt eltöltött idő, el kell hagynotok az általános iskolát. Ezért varázsport szórt rátok, amivel kitörölte az emlékeiteket. Ha helyesen válaszoltok, azaz fel tudjátok idézni az emlékeket és teljesítitek a feladatokat, akkor megkezdhetitek a tanulmányaitokat a középiskolában.

A játék menete, játékszabályok:Az állítások a csoportra/osztályra vonatkozó emlékekből épülnek fel. Olvasd fel az első állítást, és kérd meg a játékosokat, amikor jelzést adsz, akkor: • a szemük legyen becsukva • ha szerintük igaz az állítás, akkor emeljék magasba a hüvelykujjukat • ha szerintük nem igaz, akkor tegyék keresztbe a két kezüket a mellkasuk előtt Amelyik játkos jól tudta a választ, eggyel tovább ülhet a jobb keze felé. Ha a mellette ülő szék nem üres, akkor a társa ölébe ül. Ha egyszerre többen ülnek a széken, mindenkinek mutatni kell a szerinte helyes választ. A legalsó játékos csak akkor ülhet tovább, ha az ölében ülők helyesen tudták a választ. Így együtt, megtartva az ülésrendet ülhetnek tovább.

A játék lezárása: Nincs tétje, nincs nyertes, addig játszható, amíg a csoport élvezi. Vagy amíg az első játékos vissza nem ér a kiindulási helyére.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén levezető beszélgetés az alábbi kérdések feldolgozásával: o Milyen érzéseid voltak a játék alatt? o Hogyan hatottak rád az emlékek? o Jól esett ez a játék?

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha az állítások nem személyesen a játékosokra vonatkozik, akkor nem kell becsukniuk a szemüket. A jelzéseket lehet módosítani: o igaz állításnál jobb láb felemelése o hamis állításnál jobb kar fellendítése

A játékvezető speciális feladatai: Figyelni a játékosok biztonságára a székeken. Figyelni a játékosok lelkiállapotára. Előfordulhat, hogy egy-egy felidézett emlék felkavarhat valakit.

Egyéb/megjegyzés: Célszerű olyan csoporttal játszani, ahol a résztvevők jól ismerik egymást és nincsenek konfliktusok.

A játékot lejegyezte: Magda Barbara