JÁTÉKRA FEL!

Madarász Afrodité: Ismerlek Téged!

  1. A játék neve, címe: Ismerlek Téged!
  2. A játék pedagógiai célja: Közösségépítés, ismerjük meg jobban egymást!
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő játéktér kialakítása a teremben.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Papírlapok, toll, pontgyűjtő kártyák.
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Pozitív és negatív tulajdonságok felírása papírkártyákra. Szabadidős- illetve iskolával kapcsolatos szavak felírása papírkártyákra.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek segíthetnek a pozitív és negatív tulajdonságok összegyűjtésében.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A hatodik osztály tagjai már régóta ismerik egymást, de vajon mindenki ismeri a társait annyira, hogy elmondhassa: Mindent tudok rólad!
  17. A játék menete, játékszabályok: Válasszunk ki a gyerekek közül egy tanulót, aki igazán kíváncsi arra, hogy mennyire ismerik őt a többiek. Ő középre áll. A többiek köré állnak. A kiválasztott diák húz öt kártyát, amin különböző tulajdonságok, szabadidős tevékenységek vannak. Ezeket egyenként felmutatja, a társai pedig mindig eldöntik, hogy a felírt szó mennyire igaz középen álló osztálytársukra. ( Aki igaznak gondolja állva marad, aki pedig nem, az leül a földre.) A gyerekek pontokat gyűjtenek. Egy kis papírra minden kör után feljegyzik, hogy hány jó válaszuk volt.
  18. A játék lezárása: Ha mindenki sorra került (aki szeretett volna), akkor következik a pontok összeszámlálása. Az győz, aki a legtöbb pontot gyűjtötte, illetve leginkább ismeri osztálytársait.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék egy jó bevezetés az osztályfőnöki órára, hiszen jó közösség csak akkor alakítható ki, ha tagjai minél jobban ismerik és elfogadják egymást.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kisebb gyerekekkel is lehet játszani ezt a játékot, de velük kedvenc ételeikről, állatukról, színükről, meséjükről kell szókártyákat készíteni. Át lehet alakítani közös családi játékká is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyeljen arra, hogy életkorának és szókincsének megfelelő szavak kerüljenek a papírkártyára, illetve a negatív tulajdonságok ne legyenek sértőek senki számára! Ne adjanak alapot a csúfolódásra!
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Madarász Afrodité