JÁTÉKRA FEL!

Maczó-Tarr Viktória: Közös Montázs

A játék neve, címe: Közös Montázs

A játék pedagógiai célja: A kreativitás fejlesztése, az együttes munka eredményességének és örömének megtapasztalása, a konszenzusra jutás gyakorlása

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A használati eszközök beszerzése, s ellenőrzése, hogy funkcionálisan jól használhatóak.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő, 21-30 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 15+ perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Színes újságok, olló, ragasztó, csomagolópapír vagy papír

Technikai igény: Asztal, pokróc, szék

Az előkészítés feladatai: Kellékik előkészítése egy asztalra, vagy szabadtér esetén- pokrócra.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ráhangoló beszélgetés

A játék megnyitása, nyitánya: Családunkban fontos az egészséges életmód, melyet szeretünk a gyermekeinkben tudatosítani! Nyári szünetben, remek család építő, tudás frissítő, kreatív, mozgékony játék ez számunkra

A játék menete, játékszabályok:A mi témánk az egészsége táplálkozás volt. Mivel iskolaszünet van így a családommal játszottunk egy délután, ahol nagy sikert aratott, s a 9 éves keresztfiam nagyon élvezte, valamint a két 3 éves is jól szórakozott, ahogyan játék közben tanultak.

A családom tagjai színes újságokból vágnak ki nekik tetsző képeket 10-15 percen keresztül. Sokféle témaköröket is határozhatunk, mint például: Egészséges táplálkozás, Mit szabad s mit nem, Közlekedés fajtái stb.…. A gyerekek /felnőttek körben ülnek és mindenki kitesz 3 képet az általa kivágottak közül. Ki-ki végignézi a „hívóképeket” és megkeresi, melyikhez tud/akar kapcsolódni. A csoport tagjai közösen készítenek egy montázst. Közösen kell döntést hozniuk és majd megállapodniuk, hogy mely képek szerepeljenek, és melyek nem a képen. A mi esetünkben 3 kategóriát egyeztettünk le előre: Mindig –Ritkán –Soha nem fogyasztható ételek, italok. A csoportok megmutatják egymásnak alkotásaikat, és elmesélik, hogyan születtek meg azok, milyen találkozási pontok mentén állt össze a csapat. A montázsok a rendezvény végig érdemes a falon hagyni, hogy szem előtt legyenek az azt következő beszélgetés ideje alatt.

A játék lezárása: A foglalkozás végén ajánlott megbeszélni, hol s hogyan lesznek a kész montázsok!

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindenki, jól és szórakozva tanult, ismételt. Utánna sokat beszélgettünk még a témáról, s a kicsik az újabb újságokat is kerestek!

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Sokféle témaköröket is határozhatunk, például: Egészséges táplálkozás, Mit szabad s mit nem, Közlekedés fajtái…..

A játékvezető speciális feladatai: A koordinálás, motiválás, esetleges időkorlát betartása

A játékot lejegyezte: Maczó-Tarr Viktória