JÁTÉKRA FEL!

Lukovszkiné Toman Márta: Mocsári szörny

  1. A játék neve, címe: Mocsári szörny
  2. A játék pedagógiai célja: Gyorsaság, reakcióidő növelése,feszültség levezetése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Újságpapír
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Mocsári szörny(fogó) és üldözött kiválasztása, újságpapírok kiosztása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ma egy nagyon érdekes és izgalmas játékot fogok tanítani nektek, amelyben nagyon ügyesnek kell lennetek, nehogy elkapjon benneteket a mocsári szörny, aki ezen a területen garázdálkodik! Féltek tőle? Megmutatom, hogyan tudtok elmenekülni előle! Ez a terület egy nagyon veszélyes mocsár! Ebben lakik a rettegett mocsári szörny(fogó bemutatása), aki már nagyon feni a fogát egy kis finom falatra. Csak az van biztonságban, aki egy kis szigeten (újságpapír) áll. Szegény XY.-t már üldözőbe is vette(üldözött kiválasztása). XY megmenekülhet, ha ráugrik egy szigetre(újságpapír), de akkor az ott tartózkodónak kell menekülnie. Ha a szörny elkapja az áldozatát, akkor az lesz a fogó.
  17. A játék menete, játékszabályok: A kijelölt területen elszórtan helyezkednek el a tanulók egy-egy újságpapíron, kivéve a fogót és az üldözöttet. Az üldözött megmenekülhet, ha ráugrik egy szigetre(újságpapír), de akkor az ott tartózkodónak kell menekülnie. Ha a szörny elkapja az áldozatát, akkor az lesz a fogó. Figyeljünk, hogy mindenki lehessen menekülő!
  18. A játék lezárása: Amikor már láthatóan elfáradtak, leállítom a játékot és megbeszéljük, melyik szörny volt a legügyesebb, melyik volt kicsit álmosabb.Mindenki bekapcsolódott-e a játékba? Ki fáradt el kellőképp? Kit nem kaptak el egyszer sem?
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megtapsoljuk a legügyesebbeket.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: Megfelelő távolságban helyezkedjenek el a szigetek. Mindenkit vonjunk be a játékba. Aki durván játszik(rohan, löki a társát) figyelmeztetem a balesetveszélyre.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Lukovszkiné Toman Márta