JÁTÉKRA FEL!

Lukácsné Ruff Tünde: Kié lesz az ajándék?

  1. A játék neve, címe: Kié lesz az ajándék?
  2. A játék pedagógiai célja: 1.A csoport felfrissítése,szórakozás 2.Helyzetfelismerési és döntési képesség fejlesztése 3.Figyelemkoncentráció fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: papír, íróeszköz ,doboz, zenelejátszó eszköz
  12. Technikai igény: A zenelejátszó működtetéséhez szükséges feltételek
  13. Az előkészítés feladatai: Egy kis ajándékot becsomagolunk több réteg csomagolópapírba. Minden réteget jól rögzíteni kell ragasztóval, masnival, gumival, stb . Ki kell választani a játékhoz a zenét. Fel kell írni az üzeneteket a papírrétegekre. pl : Add tovább a tőled jobbra ülőnek!, Add tovább egy szemüveges társadnak!
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A csomagolásban segíthetnek, csakúgy, mint a zene kiválasztásában, de az ajándék maradjon meglepetés!
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Tavasztündér ajándékkal érkezett hozzátok. Lássuk kié lesz az ajándék!
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék kezdetén a játékosok egy körbe leülnek és egyikük megfogja a csomagot. Amikor a zene elindul, a játékosok meghatározott irányba elkezdik adogatni egymásnak a csomagot( tilos egy- két másodpercnél tovább kézben tartani a csomagot). Amikor a zene elhallgat, a csomagot éppen kézben tartó játékos lebont a csomagról egy réteg csomagolópapírt. Minden papírrétegre egy üzenet van írva, ami meghatározza, hogy kit illet a csomag. A játék folyamán a csomag addig halad tovább, amíg valaki le nem veszi az utolsó csomagolópapírt és meg nem nyeri a játékot, az ajándékot.
  18. A játék lezárása: A játék folyamán a csomag addig halad tovább, amíg valaki le nem veszi az utolsó csomagolópapírt és meg nem nyeri a játékot, az ajándékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Azokat a játékosokat, akik az ajándék továbbadásában gyorsan és jól tudtak dönteni, apró meglepivel jutalmazzuk. Az ajándékot megnyerő játékos választhat zenét a következő játéknál.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Akkor kapsz, ha adsz! A csomagolópapírra egy- egy zálog nevét írjuk, amit annak a játékosnak kell beadni, akihez a csomag éppen kerül a zene leállításánál. A zálogokat egy következő játék során vissza lehet szerezni…
  21. A játékvezető speciális feladatai: A zene irányítása. Figyeljen arra, hogy a csomag egy- két másodpercnél tovább ne maradjon a játékosoknál! Figyelemmel kísérni, hogy a játékosok az üzeneteknek megfelelően adják tovább a csomagot!
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Lukácsné Ruff Tünde