JÁTÉKRA FEL!

Lukácsné Fekete Adrienn

„Gyerekek, a Varázsló című játékot fogjuk játszani. Képzeljétek el, hogy most a varázslóiskolában, Roxfortban vagyunk Harry Potterrel és Hermionevel együtt! A mai lecke a szoborrá változtatás lesz! Készen álltok? Kérlek titeket, hogy , alkossunk egy kört állva! Mindenki kap egy kártyalapot. Az a kérésem, hogy a kártyalapot egyik társadnak se mutasd meg és ne áruld el senkinek mi van a lapodon! (Kisebb gyerekeknél, -alsó tagozatosoknál -olyan kártyát használnék, amin szintén meseszereplők vagy állatok jelennek meg a lapokon. Kivéve a varázsló karakter, a félreértések elkerülése miatt…) Akinek a kártyáját felmutatom, az a Varázsló. Kérlek, tartsd teljes titokban a kilétedet! A többiek feladata lesz, hogy kitalálják, ki volt a Varázsló. Feladatotok az lesz , hogy keressétek egymást folyamatosan a tekintetetekkel!Felváltva nézzetek a játékostársaitok szemébe! A kiválasztott játékos, azaz a Varázsló feladata még az lesz a tekintetek fürkészése közben, hogy rákacsintson a többiekre úgy, hogy csak az a játékos vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire a kiválasztott játékos rákacsintott az leül ott a körben a helyén és szoborrá dermed, azaz kiesik a játékból. Ha valaki észreveszi, hogy ki a Varázsló, akkor azt jeleznie kell, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ez a jelzés legyen egy kézfenntartás. Ha már három játékos sejti, hogy ki a kacsintó, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. (Ha három jelentkező lesz, számolni fogok, 1,2,3 arra kell rámutatni a vélt Varázslóra.) Ha nem ugyanarra mutatnak, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a kacsintó). Akkor van vége a játéknak, ha a kiválasztott játékossal együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a Varázsló nyert. Értitek a szabályokat? Ha igen,akkor játékra fel! „

Lukácsné Fekete Adrienn
Célcsoport: 5-9