„Mielőtt leírnám a kerettörténetemet, jelezném, hogy az én célcsoportom súlyosan-halmozottan fogyatékos gyerekekből áll, ezért az életkor itt megtévesztő lehet. Kacsintani nem tudnak, a szemkontaktus felvétele is nehézséget okoz nekik. A pedagógiai cél (koncentráció fejlesztése) megmarad, de a játékot át kell számukra alakítani. A gyerekek nagy körben ülnek, távol egymástól (6 fő). Az általam választott gyerek kap egy könnyen megszólaltatható ritmushangszert a kezébe. Igyekszem úgy átadni neki, hogy az átadás előtt ne szólaljon meg az én kezemben. A gyerek megzörgeti a hangszert. Aki először odafigyel (a figyelem jele egyénenként eltérő), az kapja meg a hangszert, most már rá kell figyelni. Akinél már volt hangszer, annak a székét kicsit hátrébb húzzuk, ő már nem vesz részt a játékban. Így elérjük, hogy mindenki szerepeljen. Igyekszem a játék vezetése közben a lehető legkevesebbet beszélni, hogy a figyelem ténylegesen a hangszerre irányuljon. Keretmese: A kör közepén játékállatok vannak egy kosárban. Alszanak, őket kell felébreszteni. Az a gyerek, aki már zenélt, választhat egy állatkát a kosárból, ezt az állatot ébresztette fel.”
Lukács Tiborné
Célcsoport: 10-14