JÁTÉKRA FEL!

Ludmanné Szecsődi Katalin: Vadászlabda

  1. A játék neve, címe: Vadászlabda
  2. A játék pedagógiai célja: Csoport, közösségi összetartozás érzésének erősítése, jó hangulat megteremtése, közösségformálás, figyelem- koncentráció fejlesztése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Az egyszerű, ám határozott játékszabályok ismertetése. Figyelemfelhívás: balesetveszélyes helyzetek
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: szalag, 3-5 db gumilabda
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A gyerekek szétszórt alakzatban állva helyezkednek el a játéktéren, a vadász egy szalaggal és gumilabdával kezd el vadászni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Eszközök előkészítse
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok a játéktéren szétszórtan helyezkednek el. A játékosok közül kijelölünk egy vadászt, akinél van a labda és egy jelzőszalag. A többi játékos a menekülő. A vadász labdavezetéssel haladva próbál valakit eltalálni a labdával. Akit eltalál, az a játékos is vadász lesz és felvesz egy jelzőszalagot. Ettől kezdve a vadászok már nem vezethetik a labdát, hanem átadásokkal közelíthetik meg a menekülőket.
  17. A játék menete, játékszabályok: Akit eltalálnak, kiesik a játékból. Győztes, aki utoljára marad.  Játékszabályok: – A játékterületet elhagyni nem lehet. – A labdával megtehető lépésszámot előre meg kell határozni. – A találati felületet is előre meg kell határozni. – Az eltalált játékos a találat helyén leül, és ha a labda hozzákerül, ülve célozhat, de ha sikerül ülve eltalálnia valakit, felállhat, és újra menekülhet – Ha sikerül a felénk érkező labdát elfogni, az nem számít találatnak. – Csak a közvetlen találat érvényes, ha a talajról vagy a falról pattan, nem számít találatnak.
  18. A játék lezárása: A gyerekek fáradsága és a külső körülményeket figyelembe véve a játékvezető vet véget a játéknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: 1. a legnehezebben kidobható és legaktívabban dolgozó kidobók kiemelése, 2. vélemények meghallgatása, 3. tapasztalatok leszűrése minden gyermekben a pozitív megerősítés kialakítása
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A vadászok nem akadályozhatják a menekülőket.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Az első alkalommal fontos rögzíteni játék közben: – kétszer indulás – labdavezetéssel haladás – 3mp-en belüli dobás A későbbiekben már jobban megy a játék, nagyon izgalmas lesz. Folyamatosan figyelni kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára is!
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ludmanné Szecsődi Katalin