JÁTÉKRA FEL!

Lőrincz Anikó: Kupak-tanács

  1. A játék neve, címe: Kupak-tanács
  2. A játék pedagógiai célja: Szabálykövetés, egészséges versenyszellem kialakítása, győzelem, vereség megélése. Irányok gyakorlása, figyelem, gyorsaság, ügyesség fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékterületen ne legyenek kiemelkedő tereptárgyak, figyelmeztetés az óvatos futásra, ne essenek el.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: A két csapat tagjainak különböző színű kupak, fejenként 5 db, ezeket egy kosárba rakjuk, Szükséges 2 légycsapó. Kréta a kör felrajzolásához.
  12. Technikai igény: Nincs szükség speciális technikai háttérre
  13. Az előkészítés feladatai: Légycsapó,kosár, kupakok kiszámolása, kör felrajzolása, csapatok kialakítása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A csapatválasztásba, kupakok számolásába.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet: törzsek versenyeznek egymással, a begyűjtött bogyókat (kupakokat) a törzsi tanácsban (kupak-tanács) lehet beváltani (2. játék) licitálva játékokra, ezzel nyereményekre. Az első játék célja a kupakok begyűjtése.
  17. A játék menete, játékszabályok: Rajzolunk egy kb. 5 méter átmérőjű kört. középre betesszük a kosarat a megfelelő szám kupakkal (játékosonként 5 db) 2 csapatunk lesz, 5-5 fővel: a kék csapat a kék, a zöld csapat a zöld kupakokból vehet el. A két csapat tagjai felváltva állnak egymás mellett, a körvonalon. Minden csapat kap egy légycsapót, (egymással szemben elindítva) ezen kell a kupakokat a kosárból a háta mögé (a körvonalon kívülre) gyűjteni. Ha elvitte a kupakot, átadja a jobb oldali szomszédjának a légycsapót. Az a csapat nyer, ahol összegyűjtötték mind a 25 kupakot. Ha leesik a kupak a légycsapóról, vissza kell menni a kosárhoz, onnan újra indulni. Ha valakinél a 2 légycsapó találkozik, ő visszarakja az összes kupakját a kosárba, utána folytatódik a játék. A megszerzett kupakokkal (értelemszerűen az egyik csapatnak 25 lesz, a másiknak kevesebb lesz), kezdik majd a kupak-tanács 2, játékát.
  18. A játék lezárása: Gratuláció a győztes csapatnak, aki tulajdonképpen a kupak-tanácsban (2, játék- a gyűlés) lévő feladatokra tud licitálni, azokat jól teljesítve nyerni. Okos licitálással – ha a csapat jól méri fel gyengéit. erősségeit- akár az első játékban vesztes csapat is nyerhet a gyűlésen!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszélni, melyik taktika volt a jobb, ha lassan, óvatosan haladtak, nem esik le a kupak, de beérhetik őket, vagy a gyors haladás, ahol leeshet a kupak, viszont utolérhetik a másikat. Jutalom a kupakok felhasználása a gyűlésen.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A kupak-tanács első játéka akárhányszor játszható, csak a 2. játék jutalomfeladatait kell kitalálni újra. Lehetne a gyűjtögetést úgy is játszani, hogy akinél utolérik egymást a légycsapók, azok kiesnek, (kupakjaik maradnak) így a csapatuk kevesebb fővel gyűjt tovább.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni a szabályok betartására, a másik csapat nem ellenség, hanem ellenfél! A játék folytatódik a gyűléssel! Figyelni a szabályok betartására, a másik csapat nem ellenség, hanem ellenfél! A játék folytatódik a gyűléssel!
  22. Egyéb/megjegyzés: Csapatonként 5 fő alatt ne indítsuk a játékot, de csapatonként 10 fő felett se!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Lőrincz Anikó