JÁTÉKRA FEL!

Lomniciné Kancsár Margit: Éhes medvék-éber méhek

  1. A játék neve, címe: Éhes medvék-éber méhek
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők játékosan gyakorolják a számok bontott alakját,végezzenek el összeadásokat 8-as számkörben!
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A tanulók figyelmét fel kell hívnunk,hogy figyeljenek egymás testi épségére ,miközben a megfelelő helyre igyekeznek.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Fejpántok(macis,méhecskés),számkártyák,számfeladatok
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre, de hangulatosabbá tehető,ha zenei aláfestésként CD-ről szól a Micimackó c.dal
  13. Az előkészítés feladatai: Húzzuk hátrébb a teremben az asztalokat,székeket,hogy kényelmesebben játszhassunk!
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Fejpántok elkészítése(színezés,nyírás,ragasztás)
  16. A játék megnyitása, nyitánya: -A játék és a szabályok ismertetése -Kerettörténet: A medvék,mint köztudott,-és nem csupán Micimackó!-nagyon szeretik a mézet. Mivel készleteik fogytán vannak,felkeresik a méheket,hogy mézet kérjenek tőlük. Hogy ne kelljen olyan sokat fordulniuk,ezért két-két kosár mézes csuprot visznek magukkal. A méhek nem adják könnyen a mézet,ezért azt eszelték ki,hogy a macik csak abba a házszámú kaptárba mehetnek mézért,amennyi csuprot rejt összesen a két kosaruk. Ezt a méhecskék maguk ellenőrzik.
  17. A játék menete, játékszabályok: -A játékosok körben állnak. – Kiszámoljuk egy mindenki által ismert mondókával a méheket,a többiek lesznek a medvék. – Minden méhecske kap egy számkártyát(házszám) és egy fejpántot. – Minden medve egy összehajtott,összeadást tartalmazó kártyát és egy fejpántot. – Adott jelre (csengőszó,taps,RAJT stb.)az éhes medvék szétnyithatják a lapjukat,elvégzik fejben a műveletet és elindulnak az eredményül kapott házszámot tartó méhecskéhez. – Az éber méhecske ellenőrzi,hogy helyes-e a megoldás. Ha igen,beengedi a medvét a kaptárba. Ha nem,elküldi.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége,ha minden éhes medve bejutott a megfelelő kaptárba.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékvezető megkérdezi,hogy a játékosoknak tetszett-e a játék,megdicséri őket,ha ügyesek voltak. -A játékot zárhatjuk közös mézevéssel,énekléssel.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A kaptárajtó csak EGYSZER nyílik ki,ezért meg kell keresniük az összes medvét,aki azonos kaptárba igyekszik(azt megmondjuk,hogy kaptáronként pl.4-et),úgy ,hogy fennhangon mondogatják a saját eredményüket. Ha minden társukat megtalálták,egyszerre bemehetnek a kaptárba.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a játékot előbb kisebb létszámmal és a nagyon pontosan számolókkal játszani,hogy mindenki számára érthetővé tegyük a szabály(oka)t! 
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon tetszett nekik,szeretnék újra játszani!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Lomniciné Kancsár Margit, (lomnicinemargo@gmail.com)