JÁTÉKRA FEL!

Lipták Andrea: Kémkaland

  1. A játék neve, címe: Kémkaland
  2. A játék pedagógiai célja: Egymás iránti bizalom erősítése, a társ jobb megismerése
  3. A játék jellege: Bizalmi
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Elmondani a játékosoknak, hogy számítsanak akadályokra ill. az ülő játékosok figyeljenek a bekötött szemmel közlekedő társukra (pl. húzzák be a lábukat)
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: kendő, kincs vagy kulcs
  12. Technikai igény: szék
  13. Az előkészítés feladatai: Berendezni a helyszínt, az útvonal megtervezése ill. a játék során annak változtatása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A helyszín berendezése során, a kincs vagy kulcs ( a kerettörténet szerint) elkészítése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékszabályok és a történet ismertetése
  17. A játék menete, játékszabályok: A csoport tagjai körben ülnek, úgy hogy a székek között szabadon lehessen mozogni, egy útvonal kialakítása. Két játékost kiválasztunk, az egyik a vezető, a másik a vezetett- bekötött szemmel. A kulcsot vagy kincset helyezzük el valahova, ahová a bekötött szemű játékosnak el kell jutnia az „akció’ során és megszerezve azt ki is kell jutnia az épületből. A társa irányítja a mozgását fülesen keresztül, aki távcsővel figyeli a szemközti épület tetejéről, mert egy robbanás ideiglenesen megvakította. A vezető feladata az, hogy irányítással, szavakkal próbálja társát kivezetni az épületből miközben megvédi minden ütődéstől, összeütközéstől.
  18. A játék lezárása: : Ha minden pár végigment az útvonalon (természetesen csak akik önként vállalkoznak)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérni a résztvevőket, megköszönni a részvételt és megbeszélni, ki hogyan érezte magát vezetőként ekkora felelősséggel és vezetettként bekötött szemmel csak a társa támaszkodva.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Érdemes kétszer lejátszani, hogy kipróbálhassák mindkét szerepet
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék során időnként változtatni az útvonalat, folyamatosan figyelni a biztonságra
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon élvezték a játékot, mindkét szerepben ki szerették volna próbálni magukat, érdemes 2x-szer lejátszani
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Lipták Andrea