JÁTÉKRA FEL!

Lipcseiné Kun Ildikó: Csatára fel!

  1. A játék neve, címe: Csatára fel!
  2. A játék pedagógiai célja: Érzelmi, közösségi nevelés.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játék előtt felhívom a játékosok figyelmét arra, hogy figyeljenek egymásra, futás közben ne ütközzenek össze. Ha a csákó a szemükre csúszik, igazítsák azt meg. A kijelölt játékterületen tartózkodjanak.
  6. Résztvevők száma: 30+
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Előre meghajtogatott papírcsákók.
  12. Technikai igény: CD lejátszó, CD lemez a kiválasztott zenével
  13. Az előkészítés feladatai:  asztalok elhelyezése a papírcsákók hajtogatásához, újságlapok előkészítése, magnó előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Újságlapok kiválogatása a foglalkozást megelőző napokban, foglalkozás előtt papírcsákók meghajtogatása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A keretmese kezdete. A főhős (itt most huszár) mozdulatainak bemutatása (meghatározott szavakhoz, mondatokhoz kötötten.) Kb. 4 mozdulatot mutatok be, ezeket variálom a mese közben.
  17. A játék menete, játékszabályok: Úgy helyezkedem el, hogy mindenki jól lásson és elkezdem mondani a keretmesét (fejből, nem bonyolultan). Beleszövöm azokat szavakat, mondatokat, melyeket ha meghallanak a játékosok, be kell mutatniuk a hozzájuk kapcsolódó mozdulatokat.Pl: -jön az ellenség, bújjunk el:leguggolás -a csatatér felett egy gólya szállt el: fél lábra állás -jön az édesanyánk, hozza az ebédet: csákó meglengetése, hogy meglásson bennünket -menekül az ellenség (futás utánuk) Ha már kellő biztonsággal tudjuk a mozdulatokat, egyre gyorsabban variálom őket.
  18. A játék lezárása: Megnyertük a csatát, közös örömtánc eljárása. Két sorba rendezem a seregemet egymással szemben, zene elindítása és kezdődhet a mulatság.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A résztvevőket megdicsérem, megnyertük a csatát a képzeletbeli ellenséggel szemben, mindenki hazaviheti a csákóját, amiért ilyen hősiesen védte a hazát.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A mese folyama tetszés szerint alakítható. Újabb mozdulatok kitalálása egyéni ötletek alapján.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fokozatosság és folyamatosság.
  22. Egyéb/megjegyzés: márc. 15 előtt 1-2 héttel játsszuk.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Lipcseiné Kun Ildikó