A játék neve, címe: Fiókakereső játék
A játék pedagógiai célja: Egymásra figyelés, egymás meghallgatása, csend megteremtése. (nagyon zsizsegő csapat volt)
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő helyszín kialakítása, Hogy elegendő hely legyen a helycserékhez (fiókák röptetéséhez).
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: Kendő (szem bekötéshez)
Az előkészítés feladatai: Padok, székek elpakolása.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ők pakolják el a padokat, székeket ezzel kialakítják a játszóteret a fiókáknak. Együtt adunk nevet a fiókának.
A játék megnyitása, nyitánya: Madármama elvitte a pici fiókáját a madároviba amíg ő dolgozik. A nap végén elmegy érte. Mivel nagyon sűrű a fa lombozata nem látja a fiókáját Csiripet, csak hallja, hogy mozognak a levelek. Járkál körbe és keresi, szólítgatja a fiókáját: Csirip! A fióka pedig válaszol neki: Pitty!
A játék menete, játékszabályok:Körben állunk. Az egyik gyereknek bekötöm a szemét. A többiek ezután elkezdenek csipogva mászkálni a képzeletbeli körben, majd mikor szólok, hogy Itt a madármama! mindenki csendben megáll. A bekötött szemű gyereket odakísérem egy másik gyerekhez. A bekötött szemű kérdez: Csirip? Mire a másik csak annyit válaszolhat: Pitty! A bekötött szeműnek ebből ki kell találnia, hogy ki áll előtte. Háromszor lehet próbálkozni. Ha kitalálja, hogy ki áll előtte új madármamát választunk, ha nem újra összekeverednek a gyerekek és ismét megpróbálja kitalálni a bekötött szemű gyerek, hogy ki áll előtte.
A játék lezárása: Miután mindenki volt már madármama és megtalálta a fiókáját hazamennek a családjukhoz.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéltük, hogy mennyivel érdesebb, izgalmasabb úgy játszani ha nem vonják el egymás figyelmét beszéddel a játékról. Vannak bizonyos helyzetek, játékok ahol nagyon fontos a csend megteremtése.
A játékvezető speciális feladatai: Egyik pillanatról a másikra csendben tudjanak maradni. A játék hevében is tudjanak uralkodni magukon.
A játékot lejegyezte: Leutschné Klein Cecília