JÁTÉKRA FEL!

Lente Lilla: The lost penguin -Az elveszett pingvin (Kézre csapó variációja)

A játék neve, címe: The lost penguin -Az elveszett pingvin (Kézre csapó variációja)

A játék pedagógiai célja: figyelem, összepontosítás gyakorlása; memória fejlesztése; szókincs ismétlése

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelően nagy, akadályoktól mentes tér biztosítása

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: – Képek állatokról – az állatok angol megfelelői post-it papírokon, amiket a székék hátuljára ragasztok – egy feltekert újságpapír

Technikai igény: A játékosok számától eggyel kevesebb szék körbe rendezve

Az előkészítés feladatai: – állatos képek kiválasztása – kártyák megírása, felragasztása – újságpapír feltekerése – székek körberendezése

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: székek elrendezése

A játék megnyitása, nyitánya: Egy állatkertben vagyunk. A székek a ketrecek. A mai nap azonban egy eltévedt pingvin érkezett az állatkertbe, akinek nincs helye. Aki a pingvines képet húzza, a kör közepére áll. Szeretne bejutni valamelyik ketrecbe, hogy ne legyen otthontalan, de sajnos nincs elegendő hely a ketrecekben két állat számára. Az állatgondozó (játékvezető) javaslatot tesz, hogy melyik állat (pl. zebra)ketrecébe kerüljön a pingvin.

A játék menete, játékszabályok:A játékvezetőnél vannak a ketrecekhez tartozó állatképek. A játékosok, annak megfelelően, hogy milyen állat képét húzták, megkeresik a ketrecüket. Az állatok a mellső lábukat kinyújtják. A pingvin úgy tud bejutni a ketrecbe, ha a feltekert újsággal az elhangzott állat (zebra) mellső lábára üt. Az állat (zebra) nem szeretné elhagyni a ketrecét, ezért még mielőtt ráütne a pingvin, gyorsan egy másik állatnevet mond. Ha nem volt elég gyors, és a pingvin ráütött, vagy elrántotta a mellső lábát, akkor helyet cserélnek, és most már a zebra keres magának másik ketrecet. Aki új ketrecbe jutott, az mondja a következő állat nevét.

A játék lezárása: Úgy tűnik, semelyik ketrec sem alkalmas arra, hogy két állatot is befogadjon. De számunkra mindegyik túl értékes ahhoz, hogy lemondjunk bármelyikről, ezért inkább szorítunk még egy helyet egy újabb ketrecnek az állatkert területén.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Emlékeztek-e, hogy ki, melyik állat volt a játékban? Mi segített megjegyezni, mi segített az összpontosításban?

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Aki az állatnevet mondja, a mellette ülőkét nem mondhatja. Aki eltéveszti, az kerül középre.

Egyéb/megjegyzés: Mielőtt a játékot elkezdjük, érdemes párszor körben elmondani a játékosok állatneveit, illetve begyakorolni, hogy ki kicsoda.

A játékot lejegyezte: Lente Lilla