JÁTÉKRA FEL!

Lenkai Tímea: Kapd el a botot

  1. A játék neve, címe: Kapd el a botot
  2. A játék pedagógiai célja: Szociális képességek fejlesztése, együttműködés fejlesztése, figyelem, gyorsaság, koncentráció.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét a szabály betartására, az eszköz használatára. Amikor elhangzik a játékos neve figyeljenek egymésra, ha eldől a bot nehogy balesetet okozzon.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Tornabot
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Kör alakításhoz biztonságos üres tér létrehozása, bútorok, eszközök elrakásával.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékot megelőzően közös éneklést szervezek, ami a játékhoz kapcsolható! (A juhásznak jól van dolga..) Így az önkéntesség érvényesül. Majd a dal végén megkérdezem hogy van-e kedvük egy közös játékhoz.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok bemutatkozása, név éneklős játékkal. Kerettörténet : Egy napon az öreg pásztor elhatározta, hogy utódot választ maga helyett. Kihirdette, hogy a legügyesebb és legbátrabb nyeri el a helyét és a botját. A sorra jelentkezőknek azt mondta: aki a neve hallatán elkapja úgy a botját hogy nem ejti a földre, Ő lesz az utódja.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek arckörben állnak egyikük a kör közepén állva egy botot tart. A bot egyik vége a földön van megtámasztva, míg a bot másik végét az ujjhegyével tartja. A középen álló gyermek (pásztor) ezután valakinek nevét hangosan kiáltva elengedi a botot, és visszaugrik a helyére, körbe. Annak a gyereknek akinek a nevét kiáltotta meg kell próbálnia elkapni a botot, mielőtt az földet érne. Ha sikerül időben elkapnia, akkor ezután Ő foghatja és engedheti el a botot. Ő nevezi meg a következő pásztort. Ha nem sikerül elkapnia, akkor hibapontot kap, de akkor is ő végzi el a játékot. Aki a játék során hibapont nélkül teljesít az győz!
  18. A játék lezárása: Ha mindenki többször sorra került és a célnak megfelelően alakult a játék, valamint a visszajelzések figyelembevételével zárom le a játékot. Lezárás: az öreg pásztor vendégségbe hívja a próbatevőket, friss almával kínálja őket.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm hogy részt vettek a játékban. Megkérdezem tőlük hogy érezték magukat a játék során.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már mindenki ügyesen játsza, akkor tovább nehezíthető, hogy mindenki virágnevet választ magának! A játék menete megegyezik a előzőekben leírtakkal.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fokozott figyelem felhívás a balesetveszély elkerülése érdekében. A szabályok fokozatos ismertetése. A játék mozzanatainak kipróbálása, gyakorlása. A játék során a játékosok reakcióinak folyamatos figyelemmel kísérése, fizikai és lelki biztonságuk megőrzése.
  22. Egyéb/megjegyzés: A résztvevő gyerekek önként és örömmel játszották a játékot, láthatóan élvezték azt.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Lenkai Tímea