JÁTÉKRA FEL!

Lenhardt Krisztina: Éhes mókus

  1. A játék neve, címe: Éhes mókus
  2. A játék pedagógiai célja: Gyorsaság, reakcióképesség fejlesztése. A reakcióképesség azt mutatja meg, hogy a gyermek egy ingerre milyen gyors választ képes produkálni. Pedagógiai célom, hogy a gyermek lélekjelenléte vészhelyzetekben gyors információfeldolgozásra kerüljön sor. Az emóciók is jelentős szerepet játszanak a játék során.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A gyermekek figyeljenek, egymásra futáskor valamint ne csússzanak el a karikán és a babzsákon. Igazi versenyszellem alakuljon ki, győzelem esetén az öröm, vesztés esetén ne keseredjenek el, ezek a pszichikai észrevételek.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 4karika, sok babzsák, jutalomnak gyümölcs
  12. Technikai igény: Nincs szükség semmilyen technikai igényre.
  13. Az előkészítés feladatai: Berendezzük a helyszínt, elrakjuk a székeket ill asztalokat és felhajtjuk a szőnyegeket. Az ablaknyitásról sem feledkezzünk meg.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek felhajtják a szőnyeget és behozzák a babzsákokat és a karikákat. A daduska megpucolja az almát, ami jutalom részét képezi.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyermekeknek elmondom, hogy futás közben nagyon vigyázzanak egymásra. Helyezkedjenek el a karikákban és az éhes mókus is álljon a helyére! Ha ügyesek lesznek természetesen minden résztvevő finom csemegét kap.
  17. A játék menete, játékszabályok: 4mókuska, 4 karikában helyezkedik el. Feladatuk, hogy a középen elhelyezett eledelt csengőszóra indulva megszerezzék. Az éhes mókus az eledelek, azaz babzsákok közelében ólálkodik és egy mókuskát eledelszerzés közben elkap. Akit elkapott az kiesik a játékból. Addig játsszuk, míg egy mókuska marad, ő lesz a győztes, hiszen neki lesz a legtöbb eledele és ő volt a legszemfülesebb és leggyorsabb. A játékot újra játsszuk szerepcserével.
  18. A játék lezárása: Akkor fejeződik be a játék, ha a gyerekek elfáradtak és megunták. Utána a csoportból más játékosokat is választunk, addig játsszuk a d.e folyamán, amíg az összes gyerek részt nem vett benne.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A mókuskák körben ülnek a szőnyegen és közösen elfogyasztják a finom almát. Mindenkit megdicsérek. Aki netán vesztes lett és kicsit szomorúbb azt megvigasztaljuk. Hiszen az akarati fejlettség jellemzőit is fejleszteni kell, azaz el kell viselni a kudarcot és szembesülni kell vele.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Esetleg több karikát helyezek el szétszórtan a teremben vagy több mókuska vesz részt egyszerre a játékban. Több fogó is lehet.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelek a lelki és fizikai biztonságra.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon megszerették ezt a játékot amióta játszottuk és naponta követelik. 
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Lenhardt Krisztina