JÁTÉKRA FEL!

Lénártné Ungi Ildikó: Törpekirály járművei

  1. A játék neve, címe: Törpekirály járművei
  2. A játék pedagógiai célja: Ismeretek rendszerezése, megszilárdítása járművek témában.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A csoportszoba átrendezése, hogy a bútorok mellett elegendő hely legyen a gyereklétszám függvényében.
  6. Résztvevők száma: -8,21-30
  7. Résztvevők életkora: -5,5+,7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Korona
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: teremrendezés
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a már megszokott munkafolyamatokon kívül semmi más.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet elmondása, miután több napon keresztül a közlekedés volt a téma. Kerettörténet: Madárkáim! Egy mesebeli jármű parkolóban vagytok, ahol Törpe király minden járműje pihenni szokott, amikor nem járja velük a Törpe birodalmát, amely olyan hatalmas, hogy néha repülővel vagy ép vízi járművel tudja csak megközelíteni az eldugott falvakat, távoli városokat. Most is ép látogatásra készül, és még nem döntötte el, melyik járművel indul el. Ebben kellene nektek, mint kis törpicsekeknek segíteni a királyt.
  17. A játék menete, játékszabályok: Amikor a király, – aki én leszek -, megnézi a járműveket, be kellene mutatni milyen szuper járművek vagytok. Azt pedig úgy tudjátok, hogy amikor mondok egy járművet akkor ti gyorsan eldöntitek, hogy az hol közlekedik – vízen, levegőben vagy szárazföldön -, és annak megfelelő utánzással el kezdtek mozogni. Ha olyan járművet mondok, ami vízen megy lehasaltok és úszást utánoztok a kezetekkel, ha levegőben halad az a jármű, akkor futás közben nyújtott karral berregve repülést utánoztok, ha szárazföldön haladó jármű nevét halljátok, akkor leültök törökülésbe és kormányt fogva vezettek. Pl. A kerékpárnál mit kell csinálni? És, ha azt mondom helikopter? (megbeszéljük) A játék végén Törpe király választ egy járművet akivel aznap elindul országjárásra. Figyeljetek nagyon s legyetek ügyesek, játékra fel!
  18. A játék lezárása: Nagyon figyelmesen játszottatok, aki az utolsó király lett volna, legközelebb ő kezdi a játékvezetést. Törpekirály boldog lehet, hogy ennyi szuper járműje van.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Visszavezetés a játékba: lehet rajzolni járműveket vagy színezni, aki szeretne az legóból is építhet.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ezt a játékot több téma rendszerezésénél elő lehet venni átgondolva, az adott témához igazított mozgással (Pl. négylábú, kétlábú vagy lábatlan állatok ismereteit feldolgozva, gyümölcsök – zöldségek csoportosítása, akkor kétféle mozgással összekötve).
  21. A játékvezető speciális feladatai: –
  22. Egyéb/megjegyzés: Úgy gondolom, ha már 18- 20 gyereknél többen játsszuk, akkor valószínű egy sípot vagy dobot kell beiktatni a jármű váltások közé, mert ha van egy alapzaj, nem biztos, hogy mindenki meghallja az új jármű nevét.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Lénártné Ungi Ildikó