JÁTÉKRA FEL!

Lénárt Zsigmondné: Bújj el nyuszi! ( „házfogó”- játék átdolgozása)

  1. A játék neve, címe: Bújj el nyuszi! ( „házfogó”- játék átdolgozása)
  2. A játék pedagógiai célja: Nagy mozgásigény kielégítése; egymás tolerálása ( a játék során nem csak a barátok lesznek párok, a játék során ez mobil). Együttműködési készség fejlesztése: nem csak a barátokat futtatjuk, hanem figyelünk másokra is, akik még nem kerültek sorra. Figyelemfejlesztés, szabálytudat fejlesztése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Futás közben figyeljenek, ne ütközzenek! Beálláskor ne lökdösődjenek!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: padok ( a játéktér leválasztásához). Ha udvaron játszunk, akkor színes szalagok, amikkel kijelöljük a játékteret. Sorsoláshoz( vita esetére) kis tojásforma, ami egy marokban elfér.
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: A tornateremben padokkal leválasztani a játékteret, udvar esetében szalagokkal ( tereptárgyakhoz kötözve). Tojásforma lehet kis kartonból vagy tojáscukorka.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Valamelyik gyerek kivágja a papírtojáskát. Padok kihelyezése- vagy szalagok kötözése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Közeledik húsvét, minden nyuszi járja a mezőt, gyűjtöget, az odújukba visszabújva pedig megpihennek. Ám a ravasz róka is lesben áll, és a szaladgáló nyuszikra vadászik. Azok viszont gyorsan elfutnak előle, bebújnak egy biztonságos kis fészekbe.
  17. A játék menete, játékszabályok: Először párok alakulnak szabadon ( a későbbiekben ez változékony lesz). Két önkéntes elvállalja a nyuszi és a róka szerepét. (Ha nem tudnak megegyezni, akkor az egyik markomban eldugom a kis tojásformát, a 2 játékos ráüt egy-egy öklömre, és aki a tojást találta el, az a nyúl). A nyuszi szaladgál a réten, a róka üldözi, próbálja elkapni (érintéssel). Ha elfogja, akkor szerepet cserélnek. A nyuszi úgy tud megmenekülni, ha bebújik egy odúba. Az ottani pár egyik tagjának háttal fog állni, ennek a nyuszi-társnak kell kiugrania a rejtekhelyről, és tovább menekülnie
  18. A játék lezárása: A játék addig tart, míg mindenki sorra nem került valamelyik szerepben ( vagyis futott mindenki legalább egyszer). Esetleg amíg ki nem fáradnak. Játék végén kört alkotunk, esetleg leülünk, pihenünk. Felhívjuk a figyelmüket a folyadékpótlásra.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén kiderítjük, kit nem sikerült elkapni. Megkérdezzük: „Szerintetek mindig figyeltetek arra, hogy olyan odúba fussatok, ahonnan még valaki nem futott?” „Volt-e, aki nem csak a barátait engedte futni, hanem másokat is választott?” Ha már húsvét, akkor játék végén lehet kis tojáscukorkával meglepni őket. Esetleg egy nyusziforma osztálydekorációval.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kipróbálható 2 rókával és 2 nyúllal. Nehezíthető: addig futhat a nyúl, míg a társai 10-ig elszámolnak – ha addig nem bújik el, szerepcsere.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelemmel követni, hogy a játék során kihagyott nyuszik /rókák is futhassanak. Figyelni a játékszabály betartatására (pl. kinek kell szaladni).
  22. Egyéb/megjegyzés: A csapatomban 4 lány és 12 fiú van – nagy a mozgásigényük. Szerintem legnehezebb azt elérni, hogy ne csak a barátaikat válasszák a játék alatt.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Lénárt Zsigmondné