JÁTÉKRA FEL!

Lénárt Zsigmondné, Ágnes

„A királyi haditanács asztala körül lovagok ülnek, akik között egy varázsló is helyet foglal. Az ő célja az, hogy egy kacsintásával elvarázsolja (kiiktassa) a többi lovagot ( mint vetélytársat), hogy a végén a király csak őrá hallgasson, az ő tanácsait fogadja meg. Hogyan éri ezt el? Akire rákacsint, az kiesik a játékból, mert a varázslattól elfelejti a saját tanácsait. Üljünk körbe, mint a lovagok, egyikőtök lesz a titkos varázsló ( aki a bűvös kártyát húzza – amire egy varázspálca van rajzolva). Minden lovag éberen figyel, és ha észreveszi a kacsintást, jeleznie kell ( figyelmeztetni a varázslatra), de nem mondhatja ki a nevet. Ha már 3 lovag gyanakszik, adott jelre a tippjükre mutatnak. Ha valamelyikük rosszul tippelt, mindhárman kiesnek, elvarázsolódnak. Ha a megfelelő lovagra mutattak, a csalás lelepleződik, a többség győz. Ha mindhárman ugyanarra mutattak – még ha nem is ő a varázsló-, a meggyanúsított lovag is kiesik ( a gyanú miatt). A játéknak vége, a varázsló győz, ha már csak 3-n ülnek ott.”

Lénárt Zsigmondné, Ágnes
Célcsoport: 10-14 év