JÁTÉKRA FEL!

Lehner Lászlóné Éva: Hullámjáték Ki a kapitány?

  1. A játék neve, címe: Hullámjáték Ki a kapitány?
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelemfejlesztés, a figyelem tartósságának terjedelmének növelése. Tanulás. Akaratlagos, szelektív funkciók, jobb – bal irányok gyakorlása.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Helyváltoztatáskor egymás testi épségére figyeljenek!
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nincs szükség.
  12. Technikai igény: Speciális technikai kellékre nincs szükség, csak ülőalkalmatosságra székre, párnára amire ráülhet.
  13. Az előkészítés feladatai: Terem berendezése, körben ülve biztonságosan tudjanak játszani, mozogni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ráhangolás történettel, dallal pl.Megy a hajó a Dunán, lemaradt a kapitány, kiabál, trombitál míg a hajó meg nem áll vagy ének Baj van a részeg tengerésszel c. dallal.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A résztvevő játékosok" kalózok" választhatnak maguknak egy nevet. Szómagyarázat: hajó, kapitány, vihar,dagály…
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékban szorosan egymás mellé székeken , földön vagy párnán ülnek a játékosok. Középen áll a kapitány aki irányítja a játékot. „Hullám jobbról!”–vezényszóra mindenki egy székkel balra ül. „Hullám balról”–figyelmeztetésre mindenkinek egy székkel jobbra kell ülnie. Ha dagály! van össze-vissza helyet változtatnak, helyet cserélnek, de a kapitány éberen figyelve leülhet egy üres székre,így akinek nem jut hely ő lesz a következő kapitány. Az elő próbajátékot én irányítom, majd résztvevőként leszek a játékban.
  18. A játék lezárása: Élményszerzés, ismétlés tanulás terén(irányok), de lehet kiesős is, úgy,hogy egy széket, vagy párnát elveszünk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játék közben mennyire érzik magukat jól a gyerekek,tetszett -e nekik, természetesen életkori sajátosságokat figyelembe véve. Mire kellett nagyon koncentrálni? Dicséret a fegyelmezett játékért, ügyességért!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Merről fúj a szél? Jobbról- balról, vihar van körbe forognak szélcsend, mozdulatlanul állnak, aki eltéveszti kiesik. Állatkert–állatnevekkel, mindenki választ magának állatnevet, az idomár szavára helyet cserélnek az állatok. Kiszabadulnak az állatok, mindenki helyet cserél, de nem a mellette ülővel, így változik a porondmester szerepe is.(koncentráció környezet tantárgyhoz)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fokozatosság betartása, mindenki számára érthető legyen! Ha már jól megy, érdemes gyorsabban egymás után hangoztatni az utasításokat. fokozatosság elve!
  22. Egyéb/megjegyzés: Szívesen játszották a kisiskolásaim. (6-7)éves tanulók. A játék témája életkoruknak megfelelő, és a játék jellege is. élmény volt velük játszani! Több játékot is kipróbáltam az elküldöttek közül,óráimat teszi változatossá! Köszönöm!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Lehner lászlóné Éva