A játék neve, címe: Kártyajáték Számokkal
A játék pedagógiai célja: A résztvevők az előző órákon tanult számokat begyakorolják, és minél gyorsabban használni tudják a tanultakat. Mindez angol és német nyelven történik.
A játék jellege: Egyéb
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs szükség ilyenre
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő, 21-30 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: számos kártya, 0-12-ig a kisebbeknek, 0-100-ig a nagyobbaknak
Technikai igény: Nincs igény semmilyen technikai kellékre, illetve az osztályteremben széken ülve padon játsszuk.
Az előkészítés feladatai: A kártyacsomagok kikészítése az asztalokra, és a párokat össze kell sorsolni. A neveket beteszem egy dobozba, és mindenki kihúzza, hogy ki lesz a párja. Mikor fejben összeállt, hogy mit szeretnék gyakoroltatni, akkor számkártyákat szerettem volna hozzá készíteni. Az egyik oldalon találtam kártyákat. 2x 7 paklit nyomtattam belőle. Az egyik 7 pakli 14 fő kicsiknek, a másik 7 pakli pedig 14 fő nagyobbaknak készült. Nyomtatás után le lettek laminálva, majd kivágtam az összeset. Ez egyszeri előkészület. ( kártya generátort kerestem, de találtam pont a céljaimnak megfelelő kártyákat, amik free printable kategóriásak: kisebbeknek: https://de.islcollective.com/deutsch-daf-arbeitsblatter/grammatik/zahlworter/spiele-im-deutschunterricht-dobble-zahlen-0-12-13-karten/4-symbole/103407 nagyobbaknak: https://de.islcollective.com/deutsch-daf-arbeitsblatter/grammatik/zahlworter/spiele-im-deutschunterricht-dobble-zahlen-0-100-31-karten/6-symbole/103406
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Annyiban vonom be őket, amíg kihúzzák a párjuk nevét.
A játék megnyitása, nyitánya: A játék megkezdése előtt egy gyors számátismétlést tartunk az adott nyelven, jelen esetben angolul vagy németül. Erre főként a kisebbeknél van szükség.
A játék menete, játékszabályok:A játékot a résztvevők párban játsszák. A padok U alakban vannak elhelyezve (nálunk alapból így van, ezért nem tértem ki erre a berendezésnél). Így a játékvezető középen tud állni. A pároknál középen van a pakli, mindegyik játékos előtt van egy lefordított lap. 3- ra megfordítják, és a pakli tetején lévő lapnál, ha egyezés van, akkor angolul vagy németül mondják a számot, és lecsapnak a lapra. Ez így megy egészen addig, amíg a középen lévő pakli el nem fogy. A párosból az a játékos nyer, akinél több lap lesz a végén. Ezt mindegyik jelen lévő páros lejátssza, majd a nyertes tagjai a párosoknak szintén összekerülnek sorsolással, addig játsszuk, amíg a végén egy pár nem marad, akik a döntőt játsszák.
A játék lezárása: A döntő az utolsó két játékos között, akik a többieket legyőzték.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok megdicsérése, illetve a győztes páros a játékvezetővel egy bónuszjátékot kap. A játék végén kitérünk arra is, hogy mik voltak a tapasztalatok.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nem páros, hanem több személyből álló csoportok is játszhatják, ebben az esetben több paklit rakok össze.
A játékvezető speciális feladatai: A szabályok ismertetése, illetve a játék alatt figyelni, hogy a résztvevők helyes számokat mondjanak, illetve helyesen mondják a számokat, esetleg a kiejtésnél segíteni, ha problémát okoz.
Egyéb/megjegyzés: Eddigi tapasztalatok szerint, mindkét korosztály tetszését elnyerte, az egyik az első osztályosok voltak, a másik pedig az ötödik osztályosok.
– A résztvevők nem járultak hozzá ahhoz, hogy kép készüljön róluk, ezért az előkészületekről készült fotó.
A játékot lejegyezte: Laukó Csilla