JÁTÉKRA FEL!

Lakcsik Viktória Magdolna: Segíts!

  1. A játék neve, címe: Segíts!
  2. A játék pedagógiai célja: Elsődleges pedagógiai célom a reakcióidő fejlesztése. E mellett fejlesztendő területek még: jobb-bal differenciálásának gyakorlása, szem-kéz koordináció fejlesztése, kudarctűrő képesség fejlesztése. Érezzük jól magunkat!
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Játéktér biztosítása. A botokat csak közvetlen használat előtt osztom ki, hogy megelőzzek minden bajt.
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Annyi bot amennyi játékos van. Lehetőség szerint egyenes botok.
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Botok elhelyezése biztonságos helyre.A botok álljanak rendelkezésre. (Nem árt, ha egy kicsit be is vannak melegedve a játékosok, nehogy a hirtelen mozdulat, rándulást okozzon.)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Botok kiosztás a használat előtt.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kerettörténet: Karácsonyra kaptál egy cuki kiskutyát. Szépen cseperedik mostanra már annyit fejlődött, és az idő is javult, hogy egyre többet lehet kinn az udvaron. Szeretnél neki kenelt építeni. Deszka van elég (ezek a botok) de sajnos szög nincs. A kutyuska már nagyon szeretne kint szaladgálni, de te pedig szeretnéd, hogy ne szökjön meg. Ezért a barátaidat hívod segítségül. A barátaid fogják megfogni a léceket szögek hiányában.
  17. A játék menete, játékszabályok: Egy kiskutyát választunk a kör közepére. A többiek pedig egy-egy bottal körben állnak arccal a kiskutya felé. Bot kb 30 cm-rel előttük támaszkodik a földön az egyik végénél, fent pedig két kézzel fogják. Minél szűkebb a kör, annál könnyebb a játék. A játékvezető, aki a körön kívül áll elkiáltja magát, hogy „jobb” vagy „bal” (nehogy elgémberedjenek a léctartók) erre mindenkinek az elhangzott vezényszó irányába kell elmozdulnia. El kell engednie a saját botját és meg kell fognia a következő botot anélkül, hogy az a földre esett volna. (A játékvezetőnek figyelnie kell, hogy aki elereszti a botot, az szándékosan ne lökje el magától). Ha mégis a bot a földet éri, a kiskutya azon nyomban kiszökik a kenelből. A kiskutya azzal cserél helyet, akinek a botja leeset, vagy ha több ilyen van, akkor akinek legelőször esett le. Ha senki sem rontott megy tovább a játék.
  18. A játék lezárása: Ha nincs kiesés, akkor a játékvezető dönti el, hogy mikor fejezi be a játékot. Dicséret és örömujjongás a vége.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A visszajelzések a játék során és utána nagyon fontosak. Jutalmazás a taps, dicséret. Feldolgozás önértékeléssel, segítsünk a kudarc feldolgozásában is. Feldolgozó óra nem szükséges.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kiesős is lehet a játék. Kiskutya marad bent végig a kör közepén. Akinek a botja eldől az kiesett, akár többen is. Nehezítés: a kör mérete.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nagyon figyelni kell, az igazságosságra. A játékok hosszát a játékvezető dönti el, a gyerekek állapotára való tekintettel.
  22. Egyéb/megjegyzés: Én úgy csináltam, hogy egy típusból kb 2 játékot játszottunk majd egyel nehezebb változatot. pl: 2 játék nem kiesős, 2 játék kiesős, 2 játék szorosabb körben, 2 játék tágasabb körben.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Lakcsik Viktória Magdolna