JÁTÉKRA FEL!

Ládonyi Gabriella: Elviszi a szél

  1. A játék neve, címe: Elviszi a szél
  2. A játék pedagógiai célja: A csoporttagok ránagolódása a tanévre, tantárgyra
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A terep biztosítása a szükséges gyors helyváltoztatáshoz
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+,10+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: A résztvevők száma -1 szék
  12. Technikai igény: Nincs különösebb technikai igény
  13. Az előkészítés feladatai: A terep/terem berendezése: a székek körberakása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A terem és a székek elrendezésében tudnak segíteni
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kerettörténet ismertetése: mindannyian kis vitorláshajók vagyunk, amik mindenfelé jártak a nyáron.
  17. A játék menete, játékszabályok: A kör közepén álló játékos, első körben a játékvezető azt mondja, hogy „Elviszi a szél azt, aki a nyáron…” és kitalál valamit, ami történhetett, pl. evett fagyit, fürdött a Balatonban, külföldön járt, stb. Erre mindenki, akire igaz az állítás feláll és át kell ülnie egy másik székre, ami nem lehet a közvetlenül mellette levő. Így egy újabb játékos fog szék nélkül maradni és ő mondja, hogy „Elviszi a szél azt, aki a nyáron…” és fejezi be a mondatot valamivel.
  18. A játék lezárása: A játékvezető marad a kör közepén álló ember, amikor úgy érzi, hogy elég volt és megköszöni a részvételt.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A körben ülve beszélgetünk megbeszéljük, ha volt valami meglepő állítás, amire különösen sokan, vagy kevesen mozdultak meg, illetve, mesélünk még a nyári élményeinkről.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Idegennyelv órán is remekül játszható játék, én spanyolul játszottam a csoportommal. Az év legelső órája volt, így egyszerre oldódtunk, reflektáltunk a nyárra és felfrissítettük a közelmúlt használatát. Ismerkedős játékként is használható, ha a fő mondatunkban nem szerepel az, hogy a nyáron, hanem helyette a már, vagy valaha; vagy olyan dolog, ami a jelenben érvényes (pl.: akinek van kutyája, aki x városban/városrészben/kerületben lakik, aki szereti a spagettit).
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékszabályok ismertetésén kívül nincs különösebb feladata
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ládonyi Gabriella