JÁTÉKRA FEL!

L. Varga Éva: Valami megváltozott!

  1. A játék neve, címe: Valami megváltozott!
  2. A játék pedagógiai célja: Vizuális emlékezet, megfigyelő-képesség fejlesztése.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Úgy pakolunk el a padok között, hogy a gyerekek biztonságosan tudjanak közlekedni.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Semmilyen különleges felszerelésre nincs szükség. Megfelelőek a gyerekeknél, illetve a tanteremben lévő dolgok.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Megbeszélés szerint elpakolunk a padról, és elrendezzük.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mindenki részt vesz benne.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mindenki jól megfigyel mindent, mi hol van, ki hol ül, mi van a padon, hogy néznek ki a társaink.
  17. A játék menete, játékszabályok: : A megfigyelés után két gyerek (Egy kisfiú és egy kislány, akiket mondókával választ ki a játékvezető.), kimennek a teremből. Addig mi megváltoztatunk 3 dolgot a teremben, vagy a gyerekeken. Például: két gyerek helyet cserél, átpakoljuk a táskákat másik helyre, kicseréljük a padon lévő könyveket, tolltartókat, lányok leengedhetik a hajukat, pulóvert cserélhetnek. Én a gyerekek ötletére hagyatkozom sokszor, mert ebben nagyon kreatívak szoktak lenni. Szinte végtelen a lehetőségek száma. Nagyon látványos változtatások mellé mindig becsempészünk egy nehezebbet is. Behívjuk a két gyereket, akik a teremben körbe járva keresik, hogy mi változott. Ha kitalálják mindet, akkor választanak maguk helyett másik párt, akikkel kezdődhet előröl a játék.
  18. A játék lezárása: Nagyon pörgős játék, ezért még óra elején is legalább 3 pár tud játszani. A játékban igazán nem a nyeremény a lényeg, hanem a figyelem felkeltése, és a nap, az óra jó hangulatú indítása.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindig megdicsérem az összes játékost, a nagyon ügyeseket külön is. A gyerekek meg is szokták tapsolni. Elmondják, hogyan érezték magukat, és hogy jobban meg kell figyelni legközelebb a dolgokat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Meg lehet beszélni, hogy milyen jellegű változások lesznek. Például: csak a gyerekeken, csak a teremben, csak a padon, vagy mindenhol. Nagyobb, jobban észrevehető, vagy apróbb, nehezebben észrevehető változások lesznek. Lehet versenyeztetni a párokat, hogy bizonyos idő alatt ki talál meg több változtatást, vagy melyik páros, mennyi idő alatt találta meg a változásokat. Lehet a változtatások számát növelni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok könnyen érthetőek, a játék könnyen játszható. Ha elakadnak a párosok, akkor lehet őket segíteni abban, hogy hol figyeljenek, vizsgálódjanak, persze nem konkrét helyet, csak szűkíteni a keresést. Hiszen a célunk a jó hangulat kialakítása, ezért mindenképpen szeretnénk elkerülni az esetleges kudarcélményeket.
  22. Egyéb/megjegyzés: Ez egy abbahagyhatatlan játék, a gyerekek nagyon szerették. Ezért megígértem nekik, hogy ha van rá lehetőség, akkor minden nap az egyik óra kezdetén 3 páros fog játszani, így sor kerül mindenkire.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: L. Varga Éva