JÁTÉKRA FEL!

Kurunczi Marianna: Polly, a beteg papagáj (Polly, the sick parrot)

A játék neve, címe: Polly, a beteg papagáj (Polly, the sick parrot)

A játék pedagógiai célja: A játékot angol nyelvi foglalkozás keretében angol nyelvgyakorlás céljából játsszuk. 1. A résztvevők megtanulják egymás választott angol neveit. 2. Nyelvtani elemek gyakorlása: egyszerű jelen E/1. tagadó és E/3. személyű állító alakjának gyakorlása egyszerű mintamondat segítségével.

A játék jellege: Kommunikációs

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Minimálisak. A résztvevők a földön ülnek. Arra hívom fel a figyelmet, hogy a játékeszköz dobásakor és elkapásakor figyeljenek, és ne üssék meg a szomszédaikat.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Egy darab plüss papagáj (vagy más állatkerti állat plüss figurája)

Technikai igény: A földön körbe üléshez lapos kispárnák. Mi négyzet alakú székpárnákat tettünk le a földre. Az előkészítéshez: A4-es lapok, vastag filctollak (pl. táblafilc) Ragasztószalag Olló

Az előkészítés feladatai: A játékvezető vagy a játékosok A4-es lapokra névtáblákat készítenek minden játékosnak. Ha játékosok maguk készítik a névtáblákat, azokra egy – a játékvezető által biztosított – listából választanak maguknak egy-egy angol nevet. A návtáblát minden játékos ragasztószalaggal (cellux) rögzíti a ruhája elejére.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az előkészítő tevékenységet a csoport együtt végzi el: névtáblák elkészítése közvetlenül a játék előtt.

A játék megnyitása, nyitánya: A játék megnyitása : A résztvevők körben ülnek a földön, a játékvezető is a körben ül. A játékvezető elmeséli a kerettörténetet. Kerettörténet: A Timbuktu állatkertben vagyunk. Ti vagytok az állatkert állatgondozói, én pedig az igazgató. Ma reggeli körsétám közben a madárházban jártam, ahol Polly papagáj az ülőről lefordulva olyan betegen feküdt, hogy már repülni is csak segítséggel tud. Repülés nélkül meg esélye sincs arra, hogy jobban legyen. Ti segítsetek neki repülni, én meg megpróbálom kideríteni, hogy ki etette meg a szegény párát valami olyasmivel, amitől ilyen beteg lett. A kérdésem: Ki eteti Polly-t?

A játék menete, játékszabályok:A játékvezető elrepíti a plüss papagájt valamelyik játékoshoz. Aki elkapja, tagadja, hogy ő eteti a madarat. (I don’t feed Polly. /I don’t feed the parrots.) Majd megvádol egy másik játékost: továbbrepteti valakinek a papagájt és kimondja az állatgondozó társjátékos angol nevét, hozzátéve, hogy ő eteti Polly-t . (Pl. Megan feeds Polly). A következő elkapó játékos szintén tagad, és megvádol egy újabb állatgondozót a körből, továbbdobva neki a plüss játékot. Addig folyik a játék, míg az összes játékos neve legalább egyszer el nem elhangzik, és mindenki le nem tagadja legalább egyszer a szegény madár etetését. (A nevek gyakorlása céljából több kör is játszható, akár újabb vádakkal – Ki ad neki inni?, stb.).

A játék lezárása: Az utolsó játékos visszarepteti a papagájt az állatkert-igazgatónak. (Aki bevallhatja szórakozottan, hogy tegnap ő etette Polly-t, amíg a gondozók kávészüneten voltak).

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönöm a részvételt, megdícsérem a résztvevőket. Megkérdezem őket, hogy érezték magukat játék közben. (Ez megtörtént: nagyon élvezték a gyerekek a játékot).

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha az állatkert-igazgató bevallotta, hogy ő etette meg a madarat, a játék továbbfejleszthető egyszerű múlt idejű tagadások és állítások gyakorlására . Más állatok és más cselekedetek bevonásával élvezetes gyakorlási lehetőséget biztosít múlt idejű igealakok használatára . (Who cleaned the cage? Who saw the baby elephant outside? etc.)

A játékvezető speciális feladatai: Nincsenek. A játék nagyon egyszerű.

A játékot lejegyezte: Kurunczi Marianna