JÁTÉKRA FEL!

Kulcsárné Tóth Ágota: Méta

  1. A játék neve, címe: Méta
  2. A játék pedagógiai célja: gyorsaság fejlesztése, rugóerő fejlesztése, pontos átadások, taktikai gondolkodásmód kialakítása
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A bójánál való megálláskor ne csússzon el
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 1 db röplabda, 1 db zsámoly, 10 db bója
  12. Technikai igény: A játékhoz szükséges mindenképpen egy labda, de ez bármilyen méretű lehet, minél nagyobb a labda, annál könnyebb elkapni.
  13. Az előkészítés feladatai: A gyerekek berendezik a termet. Kihelyezik a bójákat.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A szabályok ismertetésén kívül nincsen semmilyen fontos előkészítéshez szükséges teendő.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Önálló bemelegítés után szabályok ismertetése. Esetleg új szabályok létrehozásában a gyerekek ötleteinek bevonása. Két egyenlő számú csapat kialakítása.
  17. A játék menete, játékszabályok: Két egyenlő számú csapat kialakítása, egyik csapat a támadó, másik a védekező. A támadó csapat első játékosa a labda elrúgásával kezdi a játékot, ezután körbe futja a bójával kijelölt pályát, amely idő alatt a védekező csapat tagjai a zsámolyon álló társuknak igyekszik minél rövidebb idő alatt pontosan annak kezébe visszajuttatni a labdát, aki ekkor egy „Állj!” felkiáltással megállásra készteti a futó tanulót. A futó játékos ha az állj pillanatában nem érinti a bóját, akkor kiesett a játékból és indulhat a következő játékos. Ha az állj felszólításkor eléri a bóját akkor a következő játékos rúgása után onnan indulhat tovább ahol megállt. Ha a támadó csapat minden egyes tagja kirúgta a labdát, akkor helyet cserél a két csapat. Az győz akinek minél több játékosa visszaér a kiinduló helyhez. Keretmese: Két ország katonái harcolnak egymás ellen, a jók és a gonoszak. A jók elakarják távolítani a gonoszok által létrehozott gránátot, amely elpusztíthatja országukat. A jók csapatának az a feladata, hogy minél messzebbre juttassa el a gránátot hazájuktól. Az ellenség pedig megpróbálja visszajuttatni, miközben a jók csapata küzd azért, hogy épségben visszatérjenek e nehéz útról országukba. A gonoszok megpróbálnak elpusztítani minél több embert az ellenség soraiból az által, hogy a gránátot a bázison lévő főtábornokhoz juttatják, aki kézfeltartással jelzi, ha a gránátot pontosan megfogta, ha az ellenség ez idő alatt nem jut be a biztonsági zónába akkor kiesik. Minél több katona visszaér a jók csapatából hazájába (a kiindulási ponthoz) annál több pontot kap, és menti meg ezzel magát és otthonát. Miután minden katona nekiindult a csatának a jók közül és megpróbálta teljesíteni a feladatot utána a másik sereg indul neki a harcnak.
  18. A játék lezárása: A csapatok számolják a sikeresen beérkező tanulók után kapott pontokat. Egyenlő arányban lejátszott játék után az a csapat győz, akinek több pontja van.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Minden játékost meg kell dicsérni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kirúgás helyett a labdát bottal is ellehet ütni, vagy akár el is lehet hajítani azt. Bottal való játék során, az ütés után a botot le kell helyezni a padlóra és csak utána indulhat a játékos a futókörre. A játékot kiesés nélkül is lehet játszani amikor is a tanuló nem kiesik abban az esetben ha nem éri el a bóját, hanem visszamehet az előző, már érintett bójához és a követező rúgásnál onnét folytathatja a játékot.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan kell figyelni a játékosok fizikai és lelki biztonságát. Pl. volt olyan tanuló, aki nem tudta messzire elrúgni a labdát és ezért nagyon elkeseredett és nem akart játszani. A társaival együtt próbáltuk vigasztalni. És így olyan játékosokat állítottunk mögé a rúgási sorba, akik nagyot tudtak rúgni és így neki is volt esélye arra, hogy körbe fusson és néha ez által be is ért a célba.
  22. Egyéb/megjegyzés: A résztvevők nagyon szeretik ezt a játékot játszani. És észre sem veszik milyen gyorsan eltelik az idő.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kulcsárné Tóth Ágota