JÁTÉKRA FEL!

Kulcsár Tünde-Emese: Ház, lakók, földrengés

  1. A játék neve, címe: Ház, lakók, földrengés
  2. A játék pedagógiai célja: szociális készségek fejlesztése, a figyelem, kooperáció, együttműködés fejlesztése csoportszellem erősítése energetizálás
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Az utasítás elhangzásakor a játékosok figyeljenek egymásra
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Semmilyen kellékre nincs szükség a játék során.
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre
  13. Az előkészítés feladatai: Rendezzük be a helyszínt, hogy ott körben állva, biztonságosan tudjunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nem szükséges.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok körben állnak. Számolunk körben 3-ig. A játékvezető utasításokat mond: „Levelet hozott a postás a 3-as számú házakba!” Akkor a 3-as számú tanulók helyet cserélnek egymással a körben, stb.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek körben állnak. 3-as csoportban játszunk. Számolunk körben 3-ig, sorba. Az 1-es 3-as szám, házat alkot kezüket felemelve. A kettes számú gyerek, a középső, középen áll, ő a lakó. 1-2 tanuló, aki csoport nélkül marad, az csavargó. A játékvezető különböző utasításokat ad, amelyeket a játékosok végrehajtanak. „Lakók” – a házak egy helyben maradnak és a lakók meg a csavargók új házat keresnek maguknak. „Házak” – a lakók egy helyben maradnak és azok, akik házat alkotnak új lakost keresnek maguknak, a felé mozogva, anélkül, hogy elengednék a kezüket. „Földrengés” – minden összeomlik és új csoportok jönnek létre. A cél, hogy gyorsan új házak és lakók legyenek és ne maradjon csavargó. A játékvezető variálja az utasításokat, míg a játékosok élvezik a játékot.
  18. A játék lezárása: A játéknak, akkor van vége, mikor a gyerekek, már voltak lakók, házak, volt új házalkotás, szerepcsere és nem igénylik, hogy kipróbálhassanak más helyzetet is.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A tanulók dicsérete, a részvétel megköszönése. Aki szeretné elmondhatja, hogyan érezte magát játék közben.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezíthetjük a játékot még 1-2 utasítás hozzáadásával. „Házfalak” – a két házat alkotó gyerek elengedi egymás kezét és másvalakit keres, vele alkot új lakást. „Villámlás” – mindenki földre guggol „Asztalok és székek” – a középső játékosok előre hajolnak, a két szélső játékos pedig székbe guggol
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a szabályokat fokozatosan ismertetni. Először csak egy utasítást kipróbálni, majd ha már mindenki számára érthető, hogy mit kell tenni, akkor bevezetni a következőt.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek szeretik a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://www.facebook.com/kulcsar.tunde/media_set?set=a.1276336075728475.1073741864.100000562834656&type=3&pnref=story
  24. A Játékot lejegyezte: Kulcsár Tünde-Emese, (cicamicatunde@yahoo.com)