JÁTÉKRA FEL!

Krommer Anita: Bogozd ki!

  1. A játék neve, címe: Bogozd ki!
  2. A játék pedagógiai célja: Az osztályon belüli együttműködést fejlessze. Segítsen a játékosoknak a problémamegoldó készségük fejlődésében.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a játékosok figyelmét arra, hogy vigyázzanak egymás és a saját maguk testi épségükre.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: tanterem esetén szabaddá tenni a terem közepét (Félrehúzni a padokat, székeket.)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt a részt vevők együtt rendezzék el a terepet, pakolják félre a padokat, székeket.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kezdés előtt egy másik, koncentrációt fejlesztő játékot játszottunk. A székeket szorosan körberaktuk, mindenki leült egyre. A részt vevők jobb kezét a jobb oldalán ülő bal térdére, a bal kezét a bal oldalán ülő jobb tértére teszi. Óvatos kis ütést, érintést kell a térdeken körbeadni, ügyelve arra, hogy ne szakadjon meg az érintés folyamatos körbehaladása. Ezt követően ismertetem a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: – körbeállunk – egy kiválasztott, majd utóbb önként jelentkező játékos kimegy a teremből, amíg a csomó elkészül – a körben álló felek megfogják egymás kezét, fel kell hívni a figyelmet arra, hogy nem engedhetik el egymás kezét – majd a körben állók közül néhányan felemelik a kezüket, mások átbújnak alatta, addig, amíg egy „csomó” nem keletkezik. – ha kész a csomó a kitaláló bejöhet a terembe, a feladata az, hogy kibogozza a csomót, helyreállítsa az eredeti kört – közben senki sem engedheti el a másik kezét – egymás után többször is eljátszató, újabb és újabb kitalálóval és „csomóval”
  18. A játék lezárása: Amikor sikerült a kör eredeti állapotát visszaállítani, választhatunk új játékost, aki kimegy és vállalja, hogy kibogozza a csomót. A visszajelzések alapján sokáig játszható, hisz a részt vevők nagyon élvezik. Az idő szab határt a játék időtartamának. A végét a játékvezető szabja meg.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosokat meg kell dicsérni, megköszönni a részvételt. A játék végén megkérdeztem, hogy érezték magukat játék közben, és hogy mit tanultak a játékból.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék nehezítésképpen megkérhetjük a játékosokat, hogy lehetőség szerint ne segítsenek egymásnak. A játék különböző variációit a különböző kerettörténetek adják (a résztvevők láncszemek összebogoztak, ki kell őket bogozni; hajókötél csomóját kell kibogozni…)
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat fokozatosan kell ismertetni, nyomatékosan fel kell hívni a figyelmet a sérülés veszélyeire, és hogy ne okozzanak egymásnak és maguknak fájdalmat. Folyamatosan figyelni kell a játékosok testi épségére!
  22. Egyéb/megjegyzés: A résztvevők nagyon szeretik ezt a játékot!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Krommer Anita