A játék neve, címe: Hotelportás
A játék pedagógiai célja: Kommunikció, kreativitás fejlesztése
A játék jellege: Kommunikációs
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Szituációs kártyák esetleg egy sapka a portásnak.
Az előkészítés feladatai: Szituációs kártyák készítése
Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Önállóan is készíthetnek szituációs kártyákat.
A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető ” elviszi” a játék résztvevőit egy utazásra, . ahol a hotelben bizony akadtak kommunikációs nehézségek.
A játék menete, játékszabályok:A történet egy külföldi hotelben játszódik, ahol a vendégek egyikének valamilyen komoly problémája akadt. Ezt megoldandó hívja is a portást, a kommunikáció viszont kisebbfajta nehézségekbe ütközik, a vendég ugyanis csak a saját anyanyelvét beszéli. . A vendégnek el kell mutogatnia a problémáját, és ezután a portással közösen megoldást is kell találniuk rá. A portás természetesen beszélhet.
A játék lezárása: Vége a nyaralásnak, majd legközelebb is elutazunk valahova.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Hogy érezték magukat a hotelben, elégedettek voltak- e a potással, a szolgáltatásokkal.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Két csapat játszik, az egyik csapat kitalálja, mi legyen a vendég gondja. Ezt megsúgják a másik csapat egy tagjának, aki „elpanaszolja” bánatát a csapatának. A csapatnak természetesen segítenie kell a problémán
A játékot lejegyezte: Krizsovenszki Anita