JÁTÉKRA FEL!

Krizsán Edina: Labda adogatása

  1. A játék neve, címe: Tantermi játékok Halloweenre kisiskolásoknak 1.Gesztenye-,dió-gyűjtés, 2. Labda adogatása; 3. Szellemes memóriajáték 4. Madárijesztő (dobókockás, színezős) játék 4. Jóslós tábla A játéksorból kiemelt játék leírása: Labda adogatása
  2. A játék pedagógiai célja: Célja: a gyors reagálás, ügyesség, figyelem fejlesztése. Az egymásra figyelés és együttműködés, a játék örömének megtapasztalása, szórakozás. A játék önkéntes lesz és kellő komolysággal játsszák a résztvevő tanulók.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem szükséges komolyabb intézkedés, de a biztonságra figyelni kell még, ha alacsony is a kockázata a balesetnek. A tanulók lelki biztonságára is szükséges odafigyelni.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Labda, tök, babzsák, söprű.
  12. Technikai igény: CD lejátszó
  13. Az előkészítés feladatai: Előzetes Halloween dekoráció elhelyezése a tanteremben. A játéktér kialakítása, padok elrendezése. A labdák, tökök, a rajz órán elkészített memóriajáték, társasjátékok, színes ceruzák, a gyűjtött őszi termések és magnó előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A tanterem dekorációját saját maguk készítették a gyerekek irányításommal tököt varrtak, gyertyát öntöttek, szellemkastélyt rajzoltak rajzórán és papírdekorációt készítettek technika órán, kézműves foglakozáson. Tököt faragtak szülői segítséggel. Beszélgettünk a Halloweenről és Mindenszentekről, Halottak napjáról. Mi alsóban játékos délutánt rendeztünk osztályommal, míg a felsősök Halloween partit.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A Halloween egy ősi kelta eredetű ünnep, amelyet régen csak az angolszász országokban ünnepeltettek, azonban napjainkban már az egész világon hatalmas népszerűségnek örvend. A Halloweenről mindenkinek a pazar jelmezek jutnak eszébe először. Míg a gyermekek a klasszikusabb, ismertebb jelmezeket kedvelik (pl. szuperhősök, szellemek, madárijesztő…), addig a felnőttek inkább a minél ijesztőbb, minél részletesebben kidolgozott kinézetre törekednek. Főleg Nyugaton a nagyobb kertvárosi kerületekben a jelmezes fiatalok „Csokit vagy csalok!” felszólítással kopogtatnak be a házakba egy kis édességet remélve cserébe a szép jelmezért. Aki nem ad, azt megtréfálják valahogy. Mivel osztályom is imádja a Halloweent, ezért olyan játékokat hoztam, készítettünk, ami ehhez az ünnephez kötődik. És most kezdődjék a játék!
  17. A játék menete, játékszabályok: Labda adogatása: A teremben húzzuk el a padokat, tanári asztalt! A gyerekek alakítsanak ki kört és álljanak arccal befelé. A tanulók labdát adogatnak kézről kézre, mindig ugyanabba az irányba. Mindenki gyorsan továbbadja, mert akinél a labda abban a pillanatban marad, amikor a játékvezető tapsol, az kiesik a játékból, kiáll a körből. Aki utoljára marad a játékban, az lesz a győztes. A játékot két labdával is lehet játszani vagy más eszközzel. Pl söprű, babzsák. Mi tököket is használtunk a Halloween jegyében. Szabály: A labdát vagy a játékban használt eszközt nem szabad dobni. A taps mindig váratlanul, más időben érje a résztvevő játékosokat. Zenére is játszhatunk. Amíg a zene szól, megy körbe a labda vagy más eszköz, amikor leáll a zene, kiesik egy játékos. A játék eszközeit és kellékeit a szabályok ismertetése után osszuk ki.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor lesz vége, amikor egy játékos marad, ő a győztes. Jutalmat kap. Többször is ismételhető a gyerekek igénye szerint a játék. Nehezíthető több kellékkel. A gyerekek ötleteit is használhatjuk, rendkívül kreatívak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén a gyerekek cukrot és szellemes könyvjelzőt kaptak. Véleményüket, tapasztalataikat elmondják és ki hogyan érezte magát. A játék tetszett, nem tetszett számukra és indokolják, milyen érzéseik voltak játék közben. Emeld olyan magasra a kezed, ahogy érezted magad! Én, mint játékvezető is elmondom tapasztalataimat, levonom a konklúziót. Szeretik az ilyen típusú játékokat, délutánokat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A labda adogató játékot mi tovább fejlesztettük, ezért használtuk a tököket. Sokkal nagyobb odafigyelést igényelt a gyerekektől, hogy el ne ejtsék.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Megtervezett a foglalkozás, melyben a játékvezető felkészült, magabiztos,egyértelmű szabályokat, utasításokat ad és be is tartatja, alkalmazza a fokozatosság elvét. Derűs légkört teremt és bevonja a játékosokat, akik aktív részesei lesznek a játéknak. Figyel a tanulók viselkedésére is.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék után a tanterem rendjét visszaállítottuk, elpakoltuk a játékokat. Az osztály tanulóinak volt lehetősége, ideje, hogy minden játékot kipróbálhasson, akár többször is.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Krizsán Edina