JÁTÉKRA FEL!

Kristály Nikoletta: Katica pöttyei (mozgásos memória)

  1. A játék neve, címe: Katica pöttyei (mozgásos memória)
  2. A játék pedagógiai célja: Számfogalom, memória, mozgás fejlesztés.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Csoport szobában a zavaró tárgyak elpakolása, a székek biztonságos helyre történő körberakása.
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Szék, általam készített katicatábla.
  12. Technikai igény: Szék minden résztvevőnek.
  13. Az előkészítés feladatai: Székeket körberakni, a kártyák elkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Első motiválási lehetőség, a csoportunkhoz illő katicás számos táblák. További motiválások: – katicás ének éneklése, táblák elővarázsolása -„elveszett” katicapöttyök elrejtése a csoportban, majd a megtalálásakor a számos tábla elővétele, a játék végén közösen kiegészíthetünk egy táblát a fekete korongokkal.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ki tudja hány pöttye van a Katicának? Bizony 7, de nézzétek csak, nekem olyan katicáim vannak akiknek hiányosak a pöttyeik, viszont minden pöttynek jelentése van. Most Ti lesztek a katicák akik a szék előtt vándorolnak körbe-körbe, és mindig azt kell tenni amit az általam mutatott katica tenne. Az 1 pöttyös katica megáll a szék előtt, a 2 pöttyös katica feláll a székre, a 3 pöttyös katica a szék elé guggol.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék kezdetekor a gyerekek megismerkednek a katicás táblákkal. Pöttyök jelentése: 1 pötty a szék előtt megáll, 2 pötty feláll a székre. Feladatuk a mozgásformák megjegyzése. (Kisebb gyerekeknél kevesebb táblát használok.) A gyerekek a székek előtt körbe- körbe járnak. Nálam Katicát ábrázoló kártyák vannak, melyen 1-től 2-ig vannak a pöttyök. (Nagyobb gyerekeknél a pöttyök száma növelhető.) Mikor hangosan szólok, hogy „most”, minden gyermek az általam felmutatott kártyára néz. Majd az általuk megjegyzett pöttyhöz tartozó mozgásformát mutatják be. Bővíthető a kártyák száma. (Melyet én is bővítettem, egy 3 pöttyös katicával, ehhez tartozó mozgás a szék előtt guggolás.) A kisebbeknél nincs kiesés, a nagyobbaknál aki elrontja kiesik.
  18. A játék lezárása: A játék végén előhúzok egy 7 pöttyös katica táblát. Még játszottunk meglett a katicának az összes pöttye.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szeretnék mindenkit megdicsérni, hogy részt vett a játékban és igyekezett megjegyezni a katica pöttyökhöz tartozó mozgást. Akinek tetszett a játék repkedjen mint egy katica!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Tovább fejleszthető a pöttyök számainak növelésével, a mozgásformák megváltoztatásával. Nagyobbaknál és képességeikhez mérten akar lehet kiegészítés is (ha még 1 pötty kell, hogy a 7 pöttye meglegyen a katicának akkor állj a szék elé.). Később gyerekek is lehetnek játékvezetők.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető is jegyezze meg a mozgásformákat. 🙂
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kristály Nikoletta