JÁTÉKRA FEL!

Kripner Anikó Anikó : : Menjünk medvét vadászni!

A játék neve, címe: : Menjünk medvét vadászni!

A játék pedagógiai célja: A résztvevők minden kényszerérzet nélkül könnyen elsajátítsák a sorrendiség fogalmát alapszavakon keresztül, azaz időbeli orientácójuk, ritmusérzékük fejlődjön,tudjanak együttműködni a játékvezetővel, illetve egymással,

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: : A székek,amiken a gyerekek helyet foglalnak megfelelő távolságban és állapotban legyenek. A különböző mozgások során figyeljenek egymás testi épségére.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Tanteremben található székek.

Technikai igény: A tanteremben található székek.

Az előkészítés feladatai: Be kell rendeznünk a helyszínt, hogy biztonságosan tudjuk körben eljátszani a játékot.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: : Teremrendezés, más külön feladat nem szükséges.

A játék megnyitása, nyitánya: A játék megkezdése előtt elmesélem a kerettörténetet: Tudom ,hogy ismeritek és szeretitek a medvéket! Felteszek néhány kérdést a medvékkel kapcsolatban.: Milyen medvéket ismertek? Mit eszik a medve? Hol él a medve?Hogy néz ki a medve? Féltek tőle? (Mindegyik kérdésre megvárom a választ. ) Úgy döntöttem, hogy annak ellenére, hogy félünk a medvétől, ma megmutatjuk, hogy bátrak vagyunk, és bemerészkedünk a barlangjába, igaz több akadályt is le kell küzdenünk mielőtt sikerül találkoznunk vele.Benne vagytok? Ismertetem a szabályokat, a játékban szereplő akadályok sorrendjét, a játék alap ritmusának gyakorlását ,illetve az előmondott szavak, mondatok ismétlése

A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben ülnek, két kezüket a térdükre helyezve felváltva ütik a játékvezetőt követve a ritmust: egy-két, ami az egész játékot végigkíséri. A játékvezető mondatait,szavait mindig megismétlik a gyerekek.

-Játékvezető: Menjünk medvét vadászni! -Gyerekek: Menjünk medvét vadászni!stb. -Játékvezető: Nini! -Játékvezető: Mit látok? -Játékvezető:Ott egy híd! -Jtkv.: Keljünk át rajta!(Mellkasunkat felváltva ütögetjük az ökölbe szorított kezeinkkel.) -Jtkv.: Átértünk! -Jtkv.:Menjünk tovább! Nini! Mit látok? -Jtkv.:Ott egy folyó ! Ússzunk át rajta! (Karunkat felváltott karkörzésben sss-sss hangot hallatva „úszunk”.) -Jtkv.:Átértünk! Menjünk tovább! Nini! Mit Látok! -Jtkv.:Ott egy mocsár! Keljünk át rajta!(Ujjainkat összeérintve „cupp-cupp” szavakat ismételve haladunk előre az un. mocsárban.) -Jtkv.: Átértünk! Menjünk tovább!Nini! Mit Látok! -Jtkv.: Ott egy hegy ! Másszunk át rajta! (Fel-majd lemászunk a hegyről,klap-klap szavakat ismételve.) – Jtkv.:Átértünk! Menjünk tovább! Nini! Mit látok? -Jtkv.: Ott egy barlang! Ettől a mondattól a játékvezető mondatait nem ismétlik a gyerekek,hanem válaszolnak a feltett kérdésekre. – Jtkv.: Szerintetek ez a medve barlangja? Elég bátrak vagytok, hogy bemenjünk? Újra ismétlik a gyerekek a hallott szavakat mondatokat mozdulatokat! – Jtkv,: Jajj, de sötét van! ( Megdörgöljük a szemünket!) Menjünk beljebb! Megérezzük a medvét. – Jtkv.:Érzitek ti is? Ez valami puha! (Kitapogatjuk a főbb testrészeit a medvének két karunk tapogató mozdulataival.)Ez itt a lába!( Egészen lent tapogatunk.)Ez itt a válla!( Most középmagasan tapogatunk.) Ez a feje!( Végül pedig magasan.) Megijedünk: Ez egy medve! Futás! A következőkben a ritmust kétszeresére gyorsítjuk, mintha futnák,majd átkelünk visszafelé az akadályokon: hegy, mocsár,folyó, híd. A híd esetében pár mozdulat után a reccs szót használjuk,mert leszakadt alattunka híd. Miután a játékot a saját SNI-s osztályommal játszottam le, ezért nagyobb lépésekben újra átismételjük a játékot. Az osztályom tagjai: 1 fő autista kisfiú (3.o.), aki számára rettentő fontos a vizuális és auditív ingerek fejlesztése, 3 fő enyhe értelmi fogyatékos gyermek (4.o.), 1 fő pedig középsúlyos fogyatékos kisfiú (2.o.).,1 kislány hiányzott az osztályból, aki szintén értelmileg és tanulásban akadályozott,ő 3.o.-os.

A játék lezárása: híd leszakadása után gyorsan kiúszunk a partra és nagyot fújva integetünk a medvének, aki a folyóban maradt.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a gyerekeket annak alapján,hogy miben teljesítettek legjobban a játék különböző részeiben. Megköszönöm, hogy velem játszottak.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék során meg lehet változtatni a kitalált szavakat , mondatokat, lehet emelni az akadályok számát, vagy változtatni azokat.

A játékvezető speciális feladatai: A játékvezetőnek figyelembe kell venni a játékosok fizikai, lelki állapotát. Legfőképp a képességeiket!

Egyéb/megjegyzés: Az osztályomnak elnyerte a játék a tetszését. Nagyon élvezték.( Mi rengeteget játszunk.)

A játékot lejegyezte: Kripner Anikó Anikó