JÁTÉKRA FEL!

Krasznainé Dévényi Zsuzsanna: Seprűs tánc

  1. A játék neve, címe: Seprűs tánc
  2. A játék pedagógiai célja: -új játék tanítása -közösségformálás -együtt játszás öröme -szabályok betartása -türelem fejlesztése -pozitív légkör kialakítása
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Tanterem biztosítása, megfelelő nagyságú tér a mozgáshoz. Padok elrendezése az osztályban úgy, hogy legyen hely a játékhoz. A seprűvel ne veszélyeztessék önmagukat, egymást és a berendezési tárgyakat sem.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Egy darab seprűre van szükség.
  12. Technikai igény: Bármilyen zenét lejátszó technikai eszköz.( magnó, interaktív tábla).
  13. Az előkészítés feladatai: -Biztonságos legyen a helyszín. -Kedvet csináljon a játékhoz. -Felkeltse az érdeklődést a játék iránt.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek a teremrendezésbe, a padok és székek elpakolásába vonhatók be.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kör kialakítása után a gyerekek elhelyezkednek megfelelő távolságba. A játékszabályt pontosan, érthetően ismertetem. Felhívom a figyelmüket a seprű biztonságos használatára.
  17. A játék menete, játékszabályok: Boszorkányok leszünk, akik seprűvel táncolnak. Kört alakítunk és a seprűt az egyik gyerek kezébe adom. Zenére táncolunk, vagyis a seprűvel jobbra-balra seprünk, majd a mellettünk állónak átadjuk a seprűt.Egészen addig míg halljuk a zenét. Ha leállt a zene, (a gyerekeknek háttal állva egy segítőtársam állítja le véletlen szerűen) akinek a kezében maradt a seprű, az kiesik a játékból. Leül és figyeli a játékot. A végén az utolsó gyerek lesz a győztes.
  18. A játék lezárása: Többszöri játék után a győztes boszorkányok is táncolnak egymással. A győztes lesz a fő boszorkány.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ötleteket kértem a gyerekektől, hogyan lehetne még változtatni a játékon. Pozitív visszajelzés volt még, hogy többszöri játék után sem unták meg, nem akarták abba hagyni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet a seprűvel egyet forogni és úgy tovább adni. Lehet áttáncolni a kör másik pontján lévő gyerekhez és neki átadni a seprűt. Akinél a seprű marad, mindig az esik ki a játékból.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelem, hogy a gyerekek betartsák a szabályokat. Sok esetben nehéz eldönteni, hogy ki esik ki a játékból.
  22. Egyéb/megjegyzés: Azt tapasztaltam, hogy nagyon élvezték a gyerekek. Nyolc évesekkel játszottuk, ők nagyon kedvelik a mozgással összekapcsolt játékokat.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Krasznainé Dévényi Zsuzsanna